Mosaik

Fluctuat nec mergitur
Det vräks av vågen, men sjunker ej


Nu har vi precis ätit middag, ganska tidigt för att vara oss men vi var så hungriga så nu fick det bli på det viset. Dagen har bestått av skoterkörning soffhäng och mat helt enkelt. Efter skoter turen åkte vi hit och fikade lite. Jag, Mats, Jimmy, Sandra, Sandra och Erik. Jag har lite svårt för det här att både Eriks och Jimmys tjejer nu ska heta Sandra. Undra om jag kan få kalla dom för B1 och B2!? Eller kanske S1 och S2 skulle vara mer logiskt men helt klart mindre roligt.

 

I morgonbitti åker Mats ner mot Umeå och jag är än en gång gräsänka. Det jag har att göra i veckan (förutom att jobba) är lunch med Toby, lunch med mamma, baka till dopet och på onsdag ska Toby bjuda mig på middag. Det ska bli trevligt. Jag ska även passa på att ta mig ett skönt bad när jag är där, har svår abstinens nu när vi inte längre har något badkar. Vi har väl funderat på att skaffa (inte så mycket vi som jag) men det finns ju lite nackdelar med det också. Jobbigt att hålla rent och fräscht, speciellt då vårat vatten innehållen en hel del järn. Vitt porslin, såsom toalettstol, dusch mm har en tendens att bli lite brunt och det blir ju extra jobbigt med ett helt badkar men man får ju välja om det är värt det. Jag skulle gärna ha ett inkaklat badkar, gärna med ett trappsteg upp eller ett fristående men i så fall ska det vara ett snyggt, kanske med tassar.


                       Kanske Något i den här stilen





Bilderna har jag lånat från google.se


Ikväll blir det åter igen filmmys i soffan. Jag, Mats och våra små killar. På tal om små killar, Lok och Miro fick leka lite idag också och det fungerar verkligen hur bra som helst. De där två kan nog komma att bli riktigt bra polare med tiden.

 

Nä, nu ska jag kila men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort

 

 

Over and out

 



Kommentarer
Postat av: Sandra

Om jag ska vara ärlig hade jag nog inte kommit på den om du berättade om den, men nu när jag såg bilden på den så kunde jag nästan känna smaken i munnen, gaaah, vad god den var!

Glasshävartävling låter som en briljant idé!

Men du, B1 och B2 tycker jag skulle funka ändå. För min egen skull också, för jag blir lite koko när jag hör mitt namn hela tiden :D

2010-01-26 @ 10:33:39
URL: http://sandriks.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha ja då kan det vara lättare att komma ihåg vem som är vem om ett sånt dilemma skulle dyka upp! Vi döps i kronologisk ordning! ;D Ja en hunddejt skulle va kul, men fy faaasen vad det snöar och blåser! Men jag kan skicka ett sms och se om du är hemma så kan jag komma upp och ta en snabbdejt på er gård iallafall..

2010-01-27 @ 10:26:16
URL: http://sandriks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0