Psykotiskt

Fortes fortuna adjuvat
Lyckan står den djärve bi


Vilket oväder! Dom har utfärdat en klass 2 varning här uppe och råder alla att hålla sig borta från vägarna. Jag var ju bjuden på middag hos Toby ikväll men vi sköt tillslut upp det till i morgon. Jag har ju inte varit hemma sen i måndags men när jag såg hur det var i stan så började jag fundera över om jag alls skulle ta mig upp på gården med opeln. Jag ringde Fia och Micke och konfererade, vi kom fram till att jag skulle testa och gick det åt pipan så skulle jag ringa Micke. När jag kom hem och såg vår väg med midjehöga drivor så beslutade jag mig för att spara oss det extra jobbet att dra lös opeln, så jag ringde Micke direkt som kom och plogade en väg fram till garaget. 20 minuter senare kom Sandra och då hade det visst redan drivit igen en hel del. Vi hade lite hundbus, fikade och spelade yatzy. 2 timmar senare när hon skulle åka hem så körde hon fast, helt psykotiskt med snö i denna by just nu, och speciellt när det är så öppet här i kring. Snön kommer väl farande långväga för att lägga sig här på gården. Det var ju bara att gå upp igen, då blev det lite kortspel mm tills Erik kom från jobbet och kunde hjälpa oss.

I går var jag hos Cilla i Piteå i princip hela dagen, vi käkade middag och kollade film och satt bara och surrade i timme efter timme. Det var verkligen supermysigt, vad jag önskar att hon skulle flytta tillbaka till Luleå. Jag var tillbaka i Luleå kring midnatt och sov över hos mamma. Även på måndagen sov jag hos mamma, då spenderade jag även kvällen där och såg på film och sånt.

I morgon ska jag nu då alltså till Toby på middag och sedan kanske Mats kommer hem om vi har tur. Om allt går som det ska i morgon så skulle dom eventuellt komma hem redan i morgonkväll. På fredag ska jag baka till dopet och bestämma vad jag ska ha på mig. Jag skjuter alltid på sånt in i det sista. Jag har i alla fall inte köpt något nytt så det får bli något som redan är i mina ägor. Det ska vara något nytt i alla fall! Alltså något som fortfarande har lappen kvar och aldrig är änvänt. Det finns en hel del av den varan i garderoben. 

Nä nu ska jag kasta mig på soffan i väntan att Fia och Micke kommer hem från dopsamtalet så jag kan ringa och höra hur det gick och vad som gäller men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort


Over and out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0