Sand, palmer och paraplydrinkar

Fiat lux!
Varde ljus!


Måndag måndag... Lördagen blev en aning omplanerad. Eller ja, i det stora hela blev det väl precis som tänkt. Middag hos mamma. Men sedan så kom Jimmy och Sandra också dit och sedan så gick vi alla ut på Bishops Arms.
Min telefon bestämde sig tyvärr för att stanna i Luleå så nu känner jag mig hemsk ensam och övergiven. Jag ska som ett sista försök åka förbi polisen idag och se om den eventuellt hamnade i fyllecell och finns att hämta ut där. 

Jag ringde till Elite igår för att höra efter om dom möjligen hade hittat någon telefon när dom städade ut bishops igår. 

Receptionisten: Jo, jajjamen!
Jag: (tänker) YEEEEEES!
Receptionisten: Ja, fast den är redan uthämtad.
Jag: Öh.. okeeeej 

Jag ringde och spärrade kortet igår och ett nytt bör trilla ner i brevlådan i morgon men någon telefon har jag ju inte. Jag har en gammal liggande i någon låda. Den är lite svår bara för den ger inte ifrån sig något ljud när det ringer och då och då kopplar den ner samtal (vart tredje ungefär) men den får duga till att börja med. Det sista jag behövde just nu var verkligen en sådan utgift!

Den här veckan kommer väl inte att skilja sig speciellt mycket från andra veckor men helgen tänkte vi spendera i Kvikkjokk, underbart! Jag skulle kunna bo där ett tag. Så himla lugnt och fridfullt, vacker natur och gott vatten (Ja jag har en liten noja när det kommer till vatten. T ex hemma så smakar det järn, vilket har resulterat i att jag har slutat dricka vatten)

Sista tiden så har vi pratat väldigt mycket om utlandsresor. Vi tänkte åka till Thailand med Mats kusin och fira hans födelsedag där (13e februari) Nu ser det väl tyvärr inte troligt ut att bli så dock. Men vi har även pratat med Jimmy och sandra och funderat på en sista minuten i vår. Vi kanske får dra med oss Uffe P då istället. Frågan är bara vart det blir. Jag skulle gärna åka till Grekland, det var så längesedan och helst Rhodos då för där har jag aldrig varit.

Nä nu ska jag jobba, jag och Mats sitter på kontoret och väntar på dom andra men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out

Kommentarer
Postat av: jessica

Ja, alla dagar funkar för mig. Dock imorn efter 10-11 tiden och på onsdag efter 12, men annars så :)

2010-01-18 @ 09:52:34
URL: http://jessicabvall.blogg.se/
Postat av: sofia

Ha ha så nu har du inte heller nån mobi=) så ni planerar att åka utomlands? jag vill också till grekland!

xo

2010-01-18 @ 10:50:54
URL: http://tillbyn.blogg.se/
Postat av: sofia

Haha nä kommer inte heller ha råd med någon ny på ett bra tag, jo jag vill verkligen testa grekland något måste ju ha hänt där på över 10år! snacka om att tiden går fort,det är ju jätte länge sen någon av oss var åt de hållet,åk ni först så kan du informera mig då ni kommer hem=)

hur går det med skotern, är mats helt såld?



xo

2010-01-18 @ 19:24:21
URL: http://tillbyn.blogg.se/
Postat av: jessica

Haha, vadå? Så invecklat var det väl ändå inte !? Voksi=Dun/ull åkpåse till vagnen=JÄTTE varm och bra :P Comprende?

2010-01-19 @ 08:15:11
URL: http://jessicabvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha vad småkul med älgarna ;) Joo jag köpte ett sånt här set med både jacka och täckbyxa, jag behövde egentligen bara täckisar då mina vita av nån anledning inte är vita längre. Meen då var jackan så fin så jag tänkte att det var lika bra :)

Ja men där har du en idé, isvägen borde ju funka skitbra, inte så mycket trafik mer än skolkande skoterungdomar och mycket plats så jag kan se Miro länge om han sticker :)

2010-01-19 @ 10:00:36
URL: http://sandriks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0