De sju haven

Index librorum prohibitorum
Förteckning över förbjudna böcker


Hej alla mina vänner och ursäkta min frånvaro. Jag vet inte riktigt vad jag ska skylla på förutom att det har varit mycket att göra och lite lust att skriva den senaste tiden. Vi har faktiskt köpt en båt, en till men nu en lite större än våran lilla fiskebåt vi har här hemma i byn. Jag ska så klart lägga upp en bild på våran nya fina skuta så fort jag har någon. Hon är min nya kärlek tror jag, det ska bli så underbart att tuffa runt på de sju haven.
Lånad från
I fredags så var vi även och tog oss en titt på våran blivande lilla familjemedlem. H*n fäktades och levde rövare som aldrig förr där inne. Två armar, två ben och allt annat också på sin plats. Det lilla hjärtat pickade så att hela skärmen skakade, det var grymt att se helt enkelt. Vad det är för kön tog vi inte reda på och det kändes inte alls viktigt där och då men det är klart att man undrar ju en del!

Vi har nu semester, inne på andra veckan. Det blir nog kanske inga fler efter denna men man kan ju alltid ta ut strödagar när man vill. Jag hade tänkt hinna upp till stugan någon gång under sommaren och vara lite nostalgisk. Följa med mamma och brorsans barn och bada var också planen men vädret är ju inget vidare. Förra veckan var vi ute i stugan på Hindersön med mamma och Hasse. Då fick vi nog sommarens finaste dag, där ute i alla fall tror jag. Då blev det bad och lite solbränna men annars har det varit dåligt med den varan.

På onsdag så fyller Lok, Jimmy och Mats pappas sambo år så det kommer att bli en hel del tårta då har jag på känn *smask* Ö-vikarna kommer också upp dagen till ära och stannar väl över helgen antar jag. Mycket trevligt att se fram emot helt enkelt.

Nä nu ska jag kila till soffan och krypa upp bredvid min fina make men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out




Kommentarer
Postat av: Sandrini Sandal

Åh så roooligt! Nu kommer säkert hela sommarens supervackra väder som vi hittills saknat att komma, lagom tills ni fått eran drömbåt! :)

Och hur fränt med ultraljudet?! Kommer och kikar på bilderna någon dag om man kanske får?

Finurligt drag av dig, kuligt sätt att berätta på! :)

2010-07-19 @ 17:47:48
URL: http://sandriks.blogg.se/
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Nä de är bara roligt att höra vad doktorn trodde att de var :) Blir lite mer spännande då nästa :D Får se dock om de blir en tjej som dom trodde eller om de blir en liten pojk som ivan och mamma tror, till och med jag börjar tro att de är en pojk nu ^^



Jo med mig är de kanonbra, jag mår faktiskt oförskämt bra. Jobbar ju hela dagarna, dvs rör på mig konstant så har säkert mycket med de att göra också - att hålla igång kroppen. Jag hade tänk jobba så länge som möjligt iaf Aug ut, då är jag ju i vecka 31 och de är ju inte mer än 4 veckor kvar så de ska jag nog fixa :) Roligare de än pinna på här hemma!



Hur är allt med dig, såg ju att magen växt till sig riktigt =D

2010-07-21 @ 17:18:23
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Ja de där bakslaget kommer säkert för oss båda - och de är säkert inget bakslag utan de hör till ^^



Då gör du de duktigt som jobbar så länge :) Men de går nog bra med korta stretchpauser och stödstrumpor! Skam den som ger sig!



Det är ju lite tidigt än, men har ni börjat kika på några bebis grejer än då? =)

2010-07-22 @ 23:17:35
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Åsa

Tittar in :) Grattis till graviditeten :)

När har du bf?



Kramar

2010-07-23 @ 09:51:32
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Åsa

3.12 är det dags här :)

Spännande spännande :)

Vet ni och det är tjej eller kille, eldä får det bli en överraskning?

2010-07-23 @ 18:46:46
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: mija

ja nog vare ett tag sen man var in hit när man missat en sån stor nyhet :)

STORT GRATTIS till både dig o Mats :)

Hoppas allt är bra !

kraam

2010-07-31 @ 00:25:58
URL: http://miamariannejaako.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0