Inte speciellt sjuk

In memoriam
Till åminnelse


Då var en ny vecka igång, idag sitter jag på kontoret och försöker ta igen det jag inte hann förra veckan. Jimmys tjej kommer hit på ett tag så ska jag skjutsa henne till sjukhuset, hon är inte speciellt sjuk utan jobbar där. På akutpsyk närmare bestämt. Det måste vara ett rätt spännande arbete får jag för mig.
 
Bild

Jag åkte hem från Kvikkjokk på lördagen och dom andra kom efter på söndagen. Mats tänkte följa mig på lördagen men jag förbjöd honom. Då skulle det bara bli ett evig vandrande hemma på söndagen med längtan i blicken, jag vet hur mycket sista skoterhelgen väger för honom. Så han fick ta ut sina sista krafter med polarna och jag fick en ordentlig städdag hemma. Det var verkligen behövligt, det är inte klokt vad djuren drar in så här års.

Nästa vecka åker vi till Gotland, på torsdagen närmare bestämt. Där blir vi drygt en vecka, kommer hem fredagen den 21a maj. Mats födelsedag, då blir han 25 år. Det ska bli otroligt underbart att få åka till Gotland, det har varit en dröm för mig sedan jag var liten.

Idag är det 18 dygn sedan jag tog ett bloss, hittills har denna dagen gått utan en enda ciggångestattack

Bild

Till helgen blir vi hemma, det ska bli riktigt skönt med lite lugn och ro. Det är alltid någonstans man ska på helgerna känns det som och helgen efter det så är det ju Gotland. Jag tror vi ska försöka börja med gårdsstädning till helgen. Kratta och sånt, vi hade ju älgbesök också i vintras och dom smaskade i sig av vad som fanns att tillgå så det är bara skit kvar av många buskar. Dom får vi nog klippa ner, så dom får komma upp på nytt.

Nä nu ska jag kila, plikten kallar men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0