Mina byten

Acti laboris iocundi
Efter avslutat arbete är vilan skön.

Hem ljuva hem. Jag rullade alldeles nyss in på gården och där satt välkomstkomitten och väntade. Både Lok och Picasso kom rusande i lycka. Efter en stunds hälsande så verkade intresset dala och intressantare saker väntade. 
Jag var förbi hos Jessica och hämtade säcken med ProPlan som hon skaffat åt mig och nu till middag ska Lok få börja med det fodret. Jag har funderat på det länge, man har ju hört så mycket bra om det men det är ju ofantligt dyrt. 629:- istället för 189:- Som det fodret han har ätit fram till idag kostar. Men det är ju ett mycket bättre foder och nu kom Jesscia till skott åt mig så det blir nog alla tiders skulle jag tro.

Ikväll blir det grillat och lite vin. Jag älskar veckosluten med allt vad det innebär. En god middag och ett gott vin har väl ingen mått dåligt av. Ja det ska väl vara morgonen efter om vinet var lite för gott. Men det ska vi nog kunna undvika. Mats ska upp riktigt tidigt i morgon. Han och Jimmy ska köra en offroadtävling och sedan är det festligheter i Boden. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra men det hade varit kul att hitta på något i alla fall. Theresa skulle visst ut i Luleå ikväll, det hade också varit kul men som sagt man får väl se vad framtiden bär i sitt sköte.

Nä, nu ska jag visa alla mina byten från shoppingrundan för en måttligt intresserad make men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0