Lulekalaset

Quiz custodes ipsos custodes
Vem vakar över väktarna

Nu börjar semestern närma sig sitt slut. Bara en dag kvar sedan helg och på måndag kallar plikten igen. Jaja vi får ju uppleva detta igen om ganska exakt ett år.

Nu har vi just tagit en kall öl och grillar lite kött. Ikväll ska vi på Lulekalaset. I morgon blir det nog lugnt eftersom att vi ska på bröllopsfest på lördag kl:14.00. På lördag blir det kanske att åka på kalaset en sväng igen.

Nä, nu ska jag se hur det går för maten men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

Fjärden

Pluralitas non est ponenda sine neccesitate.
Ting skall inte mångdubblas i onödan.

Oj, nu var det minsann inte igår jag var här och skrev insåg jag igårkväll. Vi har semester och tiden framför dator och tv har vart minimal. Jag har inte packat upp min egen dator sedan semestern början så nu skriver jag från Mats dator, vilket visade sig gå lika bra. Inga bilder då förstås men jag får väl göra ett jätteinlägg och tillbaka blick från sommarn till hösten. Just nu håller Mats ialla fall på att såga sönder våran altan. Vi hade tänkt måla räcket men eftersom att det är helt förstört, krokigt och vint så beslutade vi oss för att vi skulle ha ett altandäck istället. Det blir nog himla läcker tror jag.

Vad har mer hänt? Vi har vart och tältat med Fia, Micke och hundarna i Flakasand. Det var supermysigt. Där blev det bad (även om nu Micke var den ända som vågade doppa sig) grillning och fiske. På kvällen halstrade vi färst fisk, det var riktigt smarrigt.

Vi har vart på farmen och haft lite diverse fester och middagar. Ikväll hade vi tänkt grilla korv med Fia och Micke i våran grillstuga men det hade inte dom tänkt för dom skulle ha provmjölkning i kväll. Vi hade även tänkt bjuda hit Erik och Sandra, får väl se om vi kanske skjuter på det till hela styrkan är samlad eller hur vi nu gör.

I helgen var det Piteå dansar och ler. Vi stannade efter en del övervägande hemma, vilket kanske var lika tur. Både Jimmy och Anton kom hem med varsin tungpiercing, och eftersom att jag varit sugen på det länge så vet man aldrig hur den festivalhelgen hade kunnat sluta.

Annars då, igår var vi bara hemma, kollade lite film och så. Jimmy och Madde var förbi en sväng annars var det bara lungt. Idag har vi vart ute med vår nya båt på badäventyr i persöfjärden. Jag bangade dock ur eftersom att vindarna på fjärden drog ner hettan i luften en aning. Sedan åkte vi förbi hos Jimmy och Madde en sväng. Madde tvättade bilen och skulle åka iväg och jobba så det skulle visst bli öldrickning där i afton, grabbarna emellan. Tror nästan man måste åka förbi där en sväng ikväll. Kanske cyklar dit med Lok, det gjorde jag sist och det var riktigt härligt.

Nä, nu ska jag gå och se om altanräcket är ett minne blott men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

Ångestkälla

Vade mecum
Gå med mig

Jaha, nu börjar väl helgen ha gått halvvägs och min nya ångestkälla "jordgubbslandet" står fortfarande orensat och ruffsigt. Men sommaren är inte slut ännu och trots allt ogräs så har landet gett ifrån sig de mest söta och oemoståndliga jordgubbar jag någonsin smakat.

Ikväll blir det middag här hemma och sedan western farm. Vi hade egentligen inte tänkt göra något alls idag men tänk hur snabbt saker och ting kan ändras. Idag har vi även varit till Boden och kollat Agilitytävlingarna på Bruks med Fia, Micke och alla hundarna.

Nä nu är det hög tid för duschen men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

Monster under sängen

Leges bonae ex malis moribus procreantur.
Goda lagar föds ur dåliga seder

Nyss hemkommen från Gällivare och firmafesten. Igår på vägen upp så mötte vi upp ett par som vi sålde en av firmabilarna till och sedan fortsatte resan uppåt Sverige. Väl framme så bytte vi raskt om och förflyttade oss till den sedan tidigare bokade privata bastun. Där kokade vi oss ett bra tag och smaskade på snacksbrickan med en massa goda korvar, ostar och frukter. Efter bastun så slängde vi oss i poolen. F*n va det var kul. Jag har inte badat i en pool sedan vi var på Öland för ett år sedan. Efter relaxen så var det dags för middag på Björnfällan. En delicious trerättersmiddag med bland annat oxfilé stod på menyn. Sedan var det party i en av de nybyggda stugorna. Ett par timmar efter midnatt släpade jag och Mats våra trötta arslen tillbaka till hotellet och de andra gick och lade sig i stugan. Jag hade ställt klockan men lyckades ändå försova mig till frukosten så det blev en lunch nere i staden innan vi rullade ner mot Luleå igen.

I morgon ska jag jobba arslet av mig från 08.00 och sedan ska jag iväg och hämta en ny liten medlem till familjen. En söt 12 veckors liten herre från Övik. Men han är på semester med familjen i norr så jag ska möta upp dom på sin väg tillbaka ner till Övik och ta honom.

Det är den gråa till vänster. Picasso ska han få heta. Bedårande aaaight?

Det blir filmkväll hos Fia och Micke i afton. En rysare ska det bli. "Welcome to the jungle"  Tror jag den hette. Få se om det blir att sova något i natt då eller om man ska ligga och oroa sig för monster under sängen.

Nä, nu ska jag gå ut och se hur det går för min äkta hälft men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

Firmafest i Gällivare

Regnet rev igång för en liten stund sedan. Det var nog hög tid för lite regn för det är rätt torrt i markerna. Vi ar stått på bron och inspekterat. Lok som fullkomligt hatar regn skyndade sig ut på gräsmattan för att rädda sin stackars boll från ovädret. När han fått upp den i säkerhet på bron så ville han genast in i värmen igen. Nu ligger han under databordet och tvättar omsorgsfullt bort regnpärlor från sin päls. Han är ganska precis men vädret denna lilla herre. Regnar det så går han inte ut, är det sol och varm så orkar han inte heller gå ut. Då söker han sig till den svalaste delen i huset och ligger där och väntar på kvällens intrång, då det är säkert att gå ut och lek igen utan att man får en värmeattack.

Idag vid lunch så åker vi upp mot Överkalix där vi ska möta upp Bogge. Han ska leverera en firmabil dit som ska säljas och sedan plockar vi upp honom och fortsätter mot Gällivare. Där blir det bastu, relax och middag. I morgon kommer vi hem igen. Det är nog bäst jag ringer pappa och dubbelkollar att det inte blivit några missförstånd angående Loks över nattning hos honom.

Nä, nu ska jag packa inför resan men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

Målat kök

Hinc illae lacrimae.
Härav dessa tårar.

Här sitter man och fryser så att tänderna skallrar. Det är inte rätt! Det är mitt i sommaren. 6e juli närmare bestämt och vi går på semester om en vecka. Några killar från företaget är i Gällivare och jobbar. Där hade det vart  4 grader i morse och bilen varnade för halka. Det är inte rätt!

I helgen har det blivit både nytta och nöje. I fredags var vi på färjan med mats bror, hans kompis och några kompisar till mig från Luleå. Bland annat Tezz. I lördags så målade vi om i köket och i går hade vi Fia och Micke på middag. det var supertrevligt. Under helgen har även mamma, mormor, Maria, Risberg med familj hunnit vara och hälsa på. Miss Pjun och David har också varit på visit för första gången =) Det har vart fullt upp men så trevlig så trevligt. Köket blev kanonfint, vi är så nöjda.

I morgon ska vi upp till Gällivare där går tisdag och onsdag bort och sedan är det bara slutspurten innan det är dags att kasta in handduken.

Nä, nu ska jag göra klart lönerna men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

Äntligen ny telefon

Medium tenuere beati
Lyckliga de som gå medelvägen.

Då var veckan i full gång igen då. Men skönt det för nu närmar sig semestern med stormsteg. Bara en vecka kvar efter den här. Nästa vecka ska vi ha lite avslutningsparty med företaget. Tre av "gubbarna" är på jobb uppe i Gällivare så vi andra åker också dit. Där skulle det visst bli nå äventyr och sedan ska vi sova på hotellet där uppe och hem igen på onsdag. Det ska bli skitskojj. Så roligt att hitta på något nån annanstans än hemma där man alltid är.

Idag har jag äntligen fått ny telefon. En Sony Ericsson blev det ju naturligtvis. Men det blev inte en C905 som jag hade planerat utan en W995 istället. De skulle visst vara bättre och C905 var rätt så klumpig och stor faktiskt.

Fin va? och man fick med 60 filmer också. När det nu någonsin ska bli att man
tittar på film i mobilen.

Nä nu ska jag hänga lite tvätt men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.