Ensam och övergiven

Eloquentia corporis
Kroppens vältalighet, den yttre elegansen


Det slog mig i eftermiddags att sotaren ska komma i morgon. I vanlig ordning så hade vi glömt detta och har inte fixat i ordning allt som behövs. Dels så skulle det stå någon form av kärl vid kaminen och sedan så har vi ingen stege. Killen vi köpte huset av tog med sig den när han flyttade. Vad han skulle med den till i sin lägenhet i stan vet jag inte riktigt med det var ju hans att ta så det är väl inget konstigt med det, bara besvärligt nu då förstås. Mats ska och hämta en stege på garaget imorgon och komma med den innan han fortsätter ner till Umeå på jobb.

 

Jag hade som tänkt bjuda in mig på middag och allt hos mamma i morgon när jag är ensam och övergiven men det gick dåligt med det. Hon skulle på julfest med jobbet så jag får nog vara helt allena after all.

Idag satte jag hyacinterna i nya krukor och gav dem jord att livnära sig på. Jag skulle ju göra det i söndags men ides inte och sedan har det helt enkelt inte blivit av.


Jag satt och klickade runt lite på nätet och hamnade på skopunkten.com, där hittade jag två par skor som jag skulle vilja ha. Jag gillar egentligen inte att beställa skor men för att komma till skopunkten så måste man åka till Haparanda och det var väl lite väl långt kanske.
            399:-
        
299:-

Nä, nu ska jag gå och se om jag kan hitta något passande kärl till Herr Sotare men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out


Kommentarer
Postat av: renate

jo absolut, det känns inte som jul om det inte är snö.



svara gärna på kvällens fråga :)<3

2009-12-02 @ 22:49:47
URL: http://renatekristina.blogg.se/
Postat av: Lina

åkte igår kommer hem på sönd:/ aaaaaaaaa är såååå nervös!! :s :D:D men kommer var såååååååååååååååååå lycklig imorrn :D:D

visst e snön ännu kvar ?

hahah tänkte alddrig på piccasos rumpa ;) måste kolla på artikeln igen :hihip



kramm

2009-12-03 @ 07:37:50
URL: http://lilalina.blogg.se/
Postat av: Lina

hih nu såg jag misses rumpa ;p hahha

2009-12-03 @ 07:43:31
URL: http://lilalina.blogg.se/
Postat av: mina

Godmorgon gumman..Så skoj att du gillar mina tips jag delar med mig..Hur gick det med din torkning av frukt i går?...Hoppas att du blev nöjd med dina..Ha en skön torsdag söta.kram

2009-12-03 @ 08:30:06
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: emma

heta shoes! hur går det med sotaren idag? ;) jag tvättar bara än så länge, sen får vi se vad som händer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0