Jag visste att jag skulle hamna i stolen!

Quiz custodiet ipsos custodes
Vem vakar över väktarna?

Idag har jag vart på vårdcentralen. Jag hörde mig noga för om att det inte skulle bli tal om något blodprov när jag ringde och bokade tid och det skulle det absolut inte bli fråga om, fanns ingen som helst anledning.
Misstänksamt smög jag in genom entren, anmälde mig och satte mig snällt i väntrummet. Trots lötfen om en lindrig undersökning så visste jag nog allt att jag skulle hamna i den där stolen på labbet till sist och mycket riktigt. Innan vi var klara så tyckte läkaren aboslut att vi skulle ta ett blodprov, bara för säkerhetsskull! Inte kom jag undan denna gång heller, trots vilda protester och vettiga argument till varför vi skulle låta saken bero!
Nu har jag ett litet plåster och en ångestladdad upplevesle i bagaget.

Efter min skräckladdade start på dagen så åkte jag ner till Luleå och plockade i ordning lite saker på kontoret, hämtade ut paket på posten och såg till att allt var i sin ordning inför avstämningen i morgon. 

Mats åker sin kos i morgon och kommer åter på torsdag. Jag funderar på att åka till papa någon kväll i veckan och titta på "Maria Larssons eviga ögonblick" Vi har som inte fått det gjort ännu. Men man kanske skulle spara på det till fredag så får Mats också följa med. 
Jag har då bestämt mig för att laga grekisk pytt i panna på lördag, det är med fläskfilé och damn så mycket godare än det låter. Faktiskt Miss Pjun som lärt mig det. Hon har allt många bra idéer på lager när det gäller mat och bak. Jag måste på tal om det ringa henne och tjata om hennes recept på de godaste brownisarna jag har smakat =)

Jajja nu ska jag laga middag. Idag blir det lax. men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort

Over and out
 


Kommentarer
Postat av: Rasmus

maten låter gott i mina öron i alla fall^^. Samt blodprov är inte nice asså.. det är.. jaa sist så svimmade jag så.. Inget du bör tänka på. du kommer kunna ge igen ska du se ^^

2009-02-10 @ 21:27:12
URL: http://sheargenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0