Drama Queen

Vanitas vanitatum
Fåfängligheternas fåfänglighet. (Pred.1:2 12:18)

I morse var det drama här på Travbanegränd. Jag vaknade av att Madde ringde vid 04.40. Jag låg i godan ro och utövade skönhetssömn, hade helt glömt bort att jag lovat att skjutsa dom till flyget. Jag ragglade upp och ut i badrummet. stod och tuggade på tandborsten en stund innan jag fortsatte ut i hallen och fick på mig alla kläderna.
Jag gick in till Jimmy och somnade sittandes på hans soffa. Jag vaknade efter en stund av att det smakade hårspray i munnen. Genom dimman av spray i hallen såg jag två maxstressade tjejer som sparng fram och tillbaka och packade grejer upp och ner ur en väska lika stor som mitt badkar. Efter en stund verkade dom börja vara klara så jag gick ut och startade igång bilen.
När jag hade suttit och sovit bakom ratten en stund så kom Madde springande i panik. Hennes börs var borta och fanns ingenstans att bli funnen.
Vi fick åka till en kompis till henne där hon hade sitt pass, så väldigt sena och väldigt stressade var vi äntligen på väg till Luleå. Flyget gick 06.00 sharp! 05.39 rullade vi in på kallax. Fördelen var väl att dom slapp stå i kö, alla satt redan på planet. Madde bad mig att vända upp och ner på Jimmys lägenhet när jag kom hem för att utesluta att börsen var där, så hon kunde ringa och spärra alla kort.
När jag kom hem igen så tog jag med mig Lok och gick över till Jimmy. Det första jag fick se när jag kom in var börsen. Den låg så prydligt där på sängen. Så kan det gå....

Madde&Jag  Madde & Jag

Jag har hunnit få lite jobb undanstökat under förmiddagen och snart ska jag åka mot staden och investera i lite viktigheter. Framåt kvällen ska jag åka till Fia. Jag har bestämt mig för att nu ska jag bli svarthårig, men funderar på att vara riktigt röd på vägen. Kanske rent av idag. Jajja den som lever får se. Nu ska jag ta en promenad med Locke i denna hemska kyla men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0