Huggorm

Latet anguis in herba.
Det ligger en orm i gräset. (Vergilius, Eclogae)

Nu är vi på plats i huset. Hur mycket vi har fått i ordning var ju en annan femma. Jag gör mitt bästa för att samsas med alla spindlar och myror. Det går ganska bra men jag tycker dom tar lite väl mycket plats. Dagen innan vi flyttade in så ringlade det även förbi en huggorm nedanför bron. Den fick sätta livet till och befinner sig numer i våran soptunna. Svanar finns det också gott om. Dom låter väldigt underligt, speciellt på natten. då skriker dom. Ibland låter det nästan som bejbisar som skriker nere vid fjärden.

Ja, vad kan man annars säga. Både roliga och tråkiga saker har hänt den sista tiden så allt är väl i sin ordning.
Nu ska jag åka in mot stan men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0