Målare

Vestigia terrent
Spåren förskräcka.

Tisdag och kind of ledig. Fia ringde tidigare och störde mig i min sovmorgon och frågade om jag hade lust att följa med till stan och ta en fika och strosa runt ett tag. Det lät som en trevlig idé eftersom att jag inte hade några planer för dagen.
Igår fick Mats ett frispel när vi höll på med underarbetet och ringde en kille som har tapetserat och målat åt mamma någon gång. Så nu sitter jag här och väntar på att han ska komma hit och ta sig en titt på våran missär för att bedöma pris och om han hinner innan midsommar. Gud vad skönt det skulle vara att få detta gjort någon gång.

Snart är det midsommar och dagen efter det bröllopsdag. Vi har faktiskt fortfarande inte kommit på vad vi ska göra på våran dag. Vi tänkte åka på spa i Skellefteå men när det var stängt över midsommarhelgen så var fantasin för andra idéer hela borta. Men det löser sig nog till det bästa.

Torsdagen efter midsommar ska vi upp till Kvikkjokk och begrava Mats farfar som hastigt gick bort. Den dagen trodde man aldrig skulle komma. Han var en stor man och Kvikkjokk kommer inte att vara sig likt utan honom.
R.I.P Manne

Nu kommer målaren men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort

Over and out

Kommentarer
Postat av: PERNILLA

Hej ! hur länge har ni varit gifta ?

2009-06-16 @ 16:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0