En sista hand

Vox populi, vox Dei
Folkets röst

Husvisningen gick bra, huset var bra om inte bättre än vad man fick för sig från bilderna. Men budcirkusen var i full gång och det kändes som att det började dra iväg längre än vad det var värt men vi får väl se. Det finns ju ett par andra hus till salu också här i världen.

Idag ska jag som sagt på 80-årskalas, det är min "farfar" som har den äran idag. Innan det hade jag tänkt åka och sätta mig på kontoret ett tag, det finns en hel del att göra där så det ska bli skönt att få lite bortgjort innan helgen, då bär det nämligen av till Kvikkjokk. Mats åkte ner till Umeå i morse och kommer hem i mogronkväll igen. Igår fick jag efter många om och men klippa Mats, jag har gjort det en gång för många år sedan men då lyckades jag skapa en slags liten rulltrappa till kinderäggsfigurer av hans bakhuvud och sedan den dagen har jag varit bannlyst från hans frisyr men igår gav han som sagt med sig och blev jättenöjd =) Så nu har jag nog fri tillgång till hans fjun tror jag. Är ju perfekt om man kan vässa bulan på hemmaplan, där sparar man en slant. Vi fick på tal om slantar en elräkning på 9644:- på två månader igår. Kul kul.... 

En kompis mamma har stickat en Lusekofta till mig och den ska jag och hämta upp det första jag gör när jag vaknar i morgon. Som jag har längtat. Perfekt timing nu också när det börjar bli så pass varmt att man kan gå i tröja ute.

lusekofta 
Fin va?

Det är ju tydligen långklänning som gäller i sommar. En sådan måste vi investera i. Jag gillar de här skarpt.


 Ellos 899:-

HM s hm 
H&M 398:-                                             H&M 198:-

 Halens 899:-

Idag har jag städat och donat på som bara den. Även det tycker jag är så skönt att få bortgjort innan man åker iväg, inget kul alls att komma hem till ett stökigt och skitigt hem. Det är ju inte det man vill börja med det första man gör. Nej då vill man slänga sig på soffan och se söndagens Beckfilm.

Jag fick en rolig grej på mailen igår. Enjoy

"Frågesport för blondiner"

1. Hur länge  varade 100-åriga kriget?
- 116 år
- 99 år
- 100 år
- 150  år 

Blondinen  använder sin rätt att hoppa över frågan  

2. I vilketland uppfanns  Panama-hatten?
- Brasilien
- Chile
- Panama
-  Equador 

Blondinen tar  publiken till hjälp  

3. I vilken  månad firar ryssarna oktober-revolutionen
?
- Januari
-  September
- Oktober
- November 

Blondinen  ringer en vän.  

4. Vad hette  George IV?
- Albert
- George
- Manuel
-  Jonas 

Blondinen söker  efter rätt svar på internet.  

5. Från vilket  djur har Kanarieöarna fått sitt namn
?
- Kanariefågeln
-  Kängurun
- Råttan
- Sälen  

Blondinen åker  ur tävlingen.  
PS. Om du  har  småflinat  lite  när du har läst detta,  titta på svaren här nedan: 



1. 100 åriga  kriget höll på i 116 år (1337-1453).
2. Panama-hatten uppfanns i  Equador.
3. Oktober-revolutionen firas i november.
4. Kung  George IV hette Albert.
5. Kanarieöarna har fått sitt namn efter  sälen. Canaria betyder på latin
'sälarnas ö'  (havshund).  
Alltså, hur många  rätt hade du??
OJ  då!!!!

Nä, nu ska jag lägga en sista hand på städningen och sedan bär det av mot Luleå men men ta re lugnt och glr inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer
Postat av: Cilla

Jo, hon är ju finast.. hihi...

Vet du vad? 13/4 blir jag mamma igen=)

2009-03-19 @ 06:22:55
URL: http://lindberg.blogg.se/
Postat av: Moa

den där åkte jag dit på! haha :P

2009-03-19 @ 12:38:04
URL: http://moanystrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0