Jimmys fredagsdilemma

Commodum ex iniuria sua nemo habere debet.
Ingen har rätt att dra fördel av den skada han själv har gjort


Fredag, fredag. Äntligen fredag! och när det är fredag så är det Idol. En av mina favoriter åkte ju ut förra veckan, det var trist men Mariette är ju i alla fall kvar. Jag sitter då här på kontoret i min ensamhet. Jimmy skulle också vara här idag men han har inte behagat att dyka upp ännu. Han kommer väl lagom till lunch så kan vi åka hem till tvåkaffet. Jag var på DollarStore och köpte spik idag. Jag var först till Jula och Biltema men dom hade inga sådana där små söta survivingkit med en massa olika spikstorlekar. Nu j*vlar anamma ska tavelväggen upp idag.

 

När jag åkte från byn i morse så fick jag en sån himla lust att åka ut i skogen idag och köra lite fyrhjuling. Det såg så härligt vintrigt ut. Om jag bara kommer hem medan det är ljust så ska jag illa kvickt ta mig ut en sväng.

Oron för svininfluensan ökar...


Jimmys fredagsdilemma

Vi satt på kontoret och höll på med min dator. Jimmy satt i telefon med supporten och bad mig skriva upp det där (vad det nu heter)numret som står under datorn på en postit.

Jag: (skriver) HP391Js. s:et blev lite konstigt och liknade faktiskt en femma.
Jimmy: Haha men du har ju skrivit 5 där, jag sa ju s!
Jag: Men det är ett ett s, det blev bara lite kantigt där uppe.
Jimmy: Men alltså det är ju en femma.
Jag: Men vad spelar det för roll hur den ser ut, du vet ju att det är ett s?!
Jimmy: Men den är är ju fel väg!
Jag: Jaha så du skriver s så här (ritar)

Jimmy:
OJ! Haha


F*n vad jag börjar bli hungrig alltså, nu börjar det vara hög tid för lunch men men ta re lugnt och gör inget som intte jag skulle ha gjort.


Over and out




Kommentarer
Postat av: Teres

Hihih jo den är jätte fin och super skön. Den heter Bristol :)

2009-11-13 @ 21:56:20
URL: http://teresf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0