Perfekt

Inde ira et lacrimae
Härav vrede och tårar



Perfekt

Här står gräset stolt och grönt och alla flugor surrar skönt
det är så här jag hade målat om jag kunnat
Här vid foten av ett berg kan jag se varenda färg,
precis så här hade jag målat om jag kunnat
Men vem är jag att ens försöka återskapa eller böka
med det enda rena riktigt äkta på vår jord
 
Precis som du när du står naken framför mig - Perfekt
 
Här har vi lekt när vi var barn och ingen längtade till stan
Just om det här hade jag skrivit om jag kunnat
Men spänningen bland stock och sten
när sommarnatten blivit sen
Är ren magi har alltid känt den när jag blundat
Men vem är jag att sälja känslan,
slå på trumman för det enkla
Låta leken bli till allvar för en stund
 
Precis som du när du står naken framför mig - Perfekt
 
Ja, jag kanske är naiv - men då får det vara så
Kom med en stund och låt dig bländas av dig själv
Ja, det kanske kallas utopi - men du, det struntar jag helt i
Jag håller i dig hårt och drömmer om igen - om igen
 
Här finns det rum för varje sort,
nej, här går ingen människa bort
Det är så här jag hade levat om jag kunnat
Här finns det tid för elegans,
här kan man få en andra chans
Det är så här jag hade levat om jag kunnat
Men vem är jag att ens försöka ändra människors sätt
att söka det enda rena riktigt äkta på vår jord
 
Precis som du när du står naken framför mig
Precis som du när du står naken framför mig - Perfekt
Här står gräset stolt och grönt, alla flugor surrar skönt
- det är så perfekt
Här vid foten av ett berg, kan jag se varenda färg
Precis som du - Perfekt

(text Mats Westling) 


Vad har hänt sedan sist? Ja, allt och inget skulle jag vilja säga. Vi åkte till Lycksele och det blev en lyckad tripp.
Vägen tog ju aldrig slut dock och jag tror aldrig att jag har haft så tråkigt. Hotellet
hade ett mysigt spa där visimmade och bubblade lite. Jag blev så inspirerad
att jag gick raka vägen till badhuset och köpte ett simkort när jag kom hem till Luleå.

När vi kom hem så kom Mats mamma på besök från Övik och stannade över helgen.
Under helgen hann vi medlite plantering av blommor, middag hos pappa och
Stieg Larssons trilogi på film.

I veckan har det varit bokslut och en massa jobb med det. I morgon så åker vi upp till
Kvikkjokk och blir där till på söndag. Där ska det köras fyrhjuling, fiskas och så blir det
nog en hel del film skulle jag tro. Sedan till veckan ska vi nog ha lite semester och eventuellt
åka med mamma och Hasse till stugan på Hindersön. Det blir den årliga strömmingshalstringen
hos pappa också så vi ska nog hålla oss sysselsatta gissar jag.

Nä, nu ska ja åka in och hälsa på mamma en sväng men men ta re lugnt
och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out


Kommentarer
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Skojja inte och super enkelt var de också =) Mamma brukade ju göra sådana ibland förut när vi var så många runt matbordet, innan vi var utflugna allihopa ;)



Bara tacofärs med majs som är i de där bröden och så strö ost på. Sen sallad och tacodipp till, kan de bli enklare? Perfekt om man är många :D



Förresten, era köksstolar har dom hållt bra? Gillar ni dom? Vi funderar på att köpa likadana fast vita.

2010-07-15 @ 15:12:40
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Nja ultraljud är ju ingenting man får bara så där idag i och med nya rön som säger att många ultraljud eventuellt skulle vara skadligt för barnet, och landstinget har ju inte riktigt tid med att föräldrar som står i kö för ul jämt och ständigt =)



Men jag och linda har en storebror som är död i hjärtfel och därav kommer vi göra lite fler besök hos doktor för ultraljud. Kommer bli något senare i vecka 30 också skulle jag tro. Men än så länge ser allt bra ut!

2010-07-15 @ 22:15:30
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Åh vad roligt och skönt att veta =) Visst är de roligt och se de lilla livet där inne, man kan knappt förstå de!



Tog ni reda på könet? ;) vet vi nu om de blir en liten flickkusin eller pojkkusin?

2010-07-16 @ 19:16:36
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: The Price Of Love - Bloggdesign.

Hej

Om du inte gillar reklam för tävlingar och sånt så ber jag hemskt mycket om ursäkt för denna kommentar. men annars så vill jag tipsa om en tävling på min blogg där man kan vinna en design.



Länk: http://thepriceoflove.blogg.se/2010/july/tavling-till-och-med-26-juli.html



Om du är intresserad så hör av dig :)

kram //Thepriceoflove

2010-07-18 @ 16:07:34
URL: http://thepriceoflove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0