Ibland behöver man lite hjälp

Illi robur et aes triplex circa pectus erat, qui fragilem truci commisit pelago ratem primus
Hårt som ek och tredubbel brons var dens hjärta, som först förtrodde bräcklig båt åt vilda vågor


Nu gott folk är det snart helg igen. På fredag kommer Fia, Micke och Sebbe på middag och på lördag blir det som sagt först IKEA med Erik och Sandra och sedan melodifestivalenkväll med Jimmy och Sandra.

Idag ska jag träffa min mammas ex och äta lunch på exotic. Honom har man inte sett på ett bra tag. Han bor i Dalsland nu. Han skulle visst åka till Thailand om ett par dagar och resa runt där i några månader.

 

Min pappa har "sportlov" idag och i morgon så han ska hämta Lok för en skidtur, även lördagen när vi ska på IKEA skulle han visst få vara där. Det är skönt med en så villig hundvakt så nära. Det skulle ju inte kännas kul att lämna bort hunden till någon som inte kunde dölja sitt besvär över uppgiften och ibland måste man ju helt enkelt ha lite hjälp.

 

I morgon är det ju som sagt mitt första prov i Naturkunskap, jag får återkomma med hur det gick. Nu kan jag bara säga att jag är lite orolig över hur detta ska gå. Men vem vet, kanske får jag plötsligt en ingivelse och stor förståelse för atomens uppbyggnad när jag sitter där. Än har vi inte sett allt.

 

Nä nu ska jag göra mig i ordning för att åka till jobbet men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort

 

 

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0