Jag ska till mina drömmars ö!

In dubio (dubiis) non est agendum
I tveksamma fall bör man inte handla


Ja, i morgon bär det av upp till Kvikkjokk, det ska bli hemskt skönt med en avkopplande påskweekend uppe i fjällen. Jag hoppas på lite sol i alla fall och enligt min visa mor så såg solchanserna betydligt mer lovade ut uppe i fjällvärlden än här nere vid kusten. Hur som helst så kommer det bli helt underbart. Den nya vedeldade bastun har precis kommit på plats också så dit kan man ju alltid dra sig tillbaka om vädret inte känns så kul. Härliga promenader och goda middagar, det kommer att bli kanon det här.

Igår kom min nya telefon, en vit Samsung Jet. Jag har ju inte hunnit lära känna den riktigt ännu men den känns lätthanterlig och jag är mycket nöjd. Jag blir lika förvånad varje gång det ringer och det faktiskt spelas en liten melodi, till skillnad från min gamla med pajjade högtalare. 
Bild
Igår kom påskhararna Sandra och Erik och lämnade ett smaskigt ägg åt oss. Efter det så myste vi in oss i bastun och med lite gott att dricka. En stor affär gick nämligen i hamn igår och det skulle naturligtvis firas. Tidigare under dagen så åkte jag hem till Sandra och fikade lite, sedan så åkte vi in till storheden och köpte lite blommor och jord. Efter att jag kom hem från Sandra så tog jag tjuren vid ballen och gjorde bort min andra laboration i Naturkunskapen som jag läser. Det gick bra och medan jag hade resultatet av labbet färskt i minnet så gjorde jag även bort rapporten, den färdigställde jag i morse innan jag åkte in till kontoret. Jag känner mig otroligt lättad över detta, nu är det bara 2 delprov och det stora slutprovet kvar. Samt en inlämningsuppgift på 1000 ord. Jag hade inte väntat mig detta men jag tycker att det är fruktansvärt intressant och kul att studera detta ämne, och det gör ju så klart att det hela går lite enklare.

I maj ska killarna ner på ett jobb på Gotland, jag ska följa med och är eld och lågor eftersom att jag alltid drömt om att få åka dit. Jag ska ju till Stockholm med Cilla också i maj så jag hoppas att mina mysiga vårresor inte kommer att krocka med varandra. Det enda problemet är väl lille hunden Lok men det är tur att man är omgiven av så många fina vänner som alltid hjälper till.  

Nä nu ska jag jobba vidare. Sedan väntar en prommis med Sandra, blomomsättning och påskrisjakt med tillhörande fjäderdekorering men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out

Kommentarer
Postat av: Cilla

Hoppas ni får en trevlig påsk gumman! Jag har då gett Thina en rejäl avhyvling idag, så hon kommer..

Va äre för jobb då??

Å våga krocka med vår roadtrip!!!

ps.. det är ett hot..ds

2010-04-01 @ 18:42:59
URL: http://kekamba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0