Jonbindningar

Ille dolet vere, qui sine teste dolet
Den sörjer ärligt som sörjer utan vittnen


Helgen i Kvikkjokk var som alltid fantastisk. Sköna långa skotersvängar, en massa sol och god mat. Jag lyckades kan jag dessutom meddela att köra fast draken. DET GÅR! är det bara nog mycket snö så. Vi kom hem ganska sent söndagkväll och igår var det full rulle hela dagen. Först var det så klart jobb, sedan var jag runt på lite affärer och gjorde bort lite ärenden, resten av eftermiddagen spenderade jag med Sandra (B1).

Jag sitter även idag på kontoret, jag ska gå tillbaka ett år i tiden och följa upp ett jobb killarna gjorde i Kiruna och Älvsbyn. Det blir att söka igenom pärmar med reseräkningar, pärmar med fakturor och ringa lite samtal. Av någon anledning så känns det som att jag skjuter lite på detta. När jag är färdig här så ska jag gå på stan med Sandra (B1).

På fredag kommer Fia, Micke och Sebbe på middag. Det ska bli trevligt, dom har bara varit hos oss en gång sedan Sebbe föddes så det kan vara på tiden också. Jag vet inte riktigt vad jag ska laga bara men jag är väldigt sugen på fläskfilé så det får nog bli det, eller älgstek kanske. På lördag kanske vi ska åka på IKEA med Erik och Sandra och på lördagkväll så ska vi kolla Medlodifestivalen med Sandra och Jimmy. Vi har inte kollat nått men man kan ju se finalen i alla fall.

På fredag har jag också mitt första prov i Naturkunskap B. Jag är faktiskt lite nervös. Det första nu ska handla dels om livsstil och hälsa och dels om jordens uppbyggnad, atomer, kemiska föreningar, jonbindningar och gud vet allt. Jag är sedan innan inte alls påläst i ämnet så vi får väl se hur det går. Och alla ni som bor inom oroande avstånd från mig, se upp när jag tar på mig labbrocken och ska börja fiffla. 


Nä nu ska jag sätta igång med pärmbläddrandet men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out

 

 


Kommentarer
Postat av: GABRIEL

Vilken härlig header du har :D

2010-03-09 @ 20:30:48
URL: http://gabriel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0