Man kan inte klappa haren fören man haren

In aere aedificare
Bygga i luften


Nu är det måndag igen och igår kom vi hem från Övik. Det var jag, Mats, Jimmy, Sandra och hennes lilla dotter Jennifer som har varit på roadtrip. Jag tror aldrig att det har tagit så länge dock. Vi skulle stanna exakt överallt och äta, röka, kissa, må illa-paus mm mm mm..... Men kul var det och helgen i Övik har varit fantastiskt. I fredags när vi kom ner så åkte vi direkt hem till Mats mormor och överraskade henne som hade 80års kalas. Där var det fullt hus och hon blev både snopen och glad över att se sina långväga barnbarn där. 

Jennifer byggde ett hamburgerslott
 

Lördagen spenderade vi på stan och det blev en del shopping, efter det så begav vi oss ut till Hornön igen för en god middag, lite vin och en i övrigt trevlig kväll.

På stan träffade vi Thomas Di Leva


Och sist men inte minst "helgens skratt" Mats mamma grävde lite i det förflutna och fick fram ett litet handarbete som Jimmy gjort åt henne en gång för många år sedan. Där hade han tänkt till en smula.


När vi satt i bilen på väg hem igen igår så tror jag att Jennifer hade kommit in i andra andningen och pratade om allt hon kunde komma på, på så kort tid som möjligt. Vi låg bakom en bil och hon började tjoa: "Farbror busMats kör om bilen! Farbror buuuuuuuusMats kööööööör ooooom! Mats gav någon förklaring till varför han inte omedelbart kunde uppfylla denna önskan. Det var tyst i baksätet en stund innan hon utbrister "Går alla Jeepar så här sakta" Mats illa dolda förvåning vad hälften av nöjet och jag kunde höra ett nöjt skrockande från Jimmy som satt bakom mig, jag undrar just hur hon kom upp med den kommentaren.

Nu är det gasen i botten med jobb och städning i veckan för på torsdag så reser vi bort igen. Då bär det av upp till Fjälls, Kvikkjokk närmare bestämt. Där blir vi nog till på tisdag, Sandra åker hem på söndag eller måndag för jobb och har jag lust så följer jag med henne ner igen då.

Nä, nu ska jag bokföra lite men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahaha, söötunge Jennifer. Fy faasen vad hysteriskt kul, jag kan se Mats framför mig :D

2010-03-29 @ 11:04:19
URL: http://sandriks.blogg.se/
Postat av: sofia

hm men nu har du ju petat in ett inlägg, duktigt! nä vi kommer inte kunna ses nå på 14dagr, för nu ska jag inte låta flickorna träffa nån med lopp och lus problem så de här går över någon jävla gång! så vi får helt enkelt vänta lännnnge med att ses tyvärr, dessutom borde nog du och s göra samma sak annars kommer det aldrig att gå över! Xo

2010-03-29 @ 11:53:16
URL: http://tillbyn.blogg.se/
Postat av: sofia

komunikationsproblem på hög nivå idag! bättre lycka i morgon! Xo

2010-03-29 @ 20:22:51
URL: http://tillbyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0