De håller sig sysselsatta och skapar arbetstillfällen

Libenter homines et id quod volunt, credunt
Det människor önskar, tror de gärna

Då var det måndag och ny vecka igen då. Idag har vi jobbat och slitit på kontoret. Okej, kan väl hända att det där med att slita var en mindre överdrift men Mats har nog slitit lite i alla fall. Själv tycker jag att det mesta man gör känns slitsamt nu för tiden men, man ska inte klaga. Jag har ju fått vara frisk och pigg utan minsta tillstymmelse till krämpor så...

I helgen var det Halloween. Det fick jag inte reda på fören i torsdags. Tänk vad livet kan ändras mycket på väldigt lite tid. För ett år sedan var Halloween huge! Jag visste typ till midsommar vilken helg detta skulle hända och någon vecka senare vad jag skulle klä ut mig till. I år åt vi middag på Panelen och avslutade kvällen med film. Det var en succékväll men fortfarande, vart tog mitt liv vägen? Jag försöker dessutom att kämpa emot lite att jag gillar hur allt ser ut nu. Håller jag på att bli gammal och grå? Så där genuint skittråkig som allas morsor som bara kollar dammiga tvprogram och går ut en gång per år (om dom måste)!? 
 
Jag har fått en hel rad klagomål om uteblivna magbilder på denna blogg. Detta blir nog inget återkommande inslag i vardagsgrubblerierna men här kommer en i alla fall. Magen V30, nu har vi gått in i V34 men det här är den senaste uppdatteringen av kistan.

Jag lägger upp en på vrålåket också eller "spermatrucken" som en viss Anders skulle ha uttryckt det.

Jag läste i Aftonbladet att tidningen NSD hade blivit bombhotad i onsdags. Efter lite diverse utredningar och vad man nu gör för att snoka rätt på bombhotande bovar så visade det sig att hotet kom från, hör och häpna. Polishuset i Luleå! Det är bra att de håller sig sysselsatta och skapar arbetstillfällen konstaplarna.

Nä nu ska jag sätta tänderna i en smaskig tortilla, ja det blir tacos till middag. Måndagarna behöver lite extra krydda för att bli uthärdliga men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort


Over and out

Kommentarer
Postat av: Sillibompa

Äntligen kom en magbild.. blev så glad och stolt.. du är vacker min fina vän..

Däremot saknades mitt plyte i dina gamla minnen... Lägg Av!!



** ja gå ti serstin, ja gå ti serstin...

2010-11-09 @ 21:36:31
URL: http://kekamba.blogspot.com
Postat av: Madde

Jippi, Emmas mage är coolast i världen =) Nu har jag änltigen sett den efterlängtade bilder =) Super nöjd till hundra =)



Släng in en bild på Mats mage också för omväxlingens skull =)



Haha hare braa

2010-11-10 @ 15:49:54
URL: http://maddeleejn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0