Så bortom all hjälp försegade

Laboremus
Låt oss arbeta

Då var det måndag igen och opeln är fortfarande trasig så jag har ännu en dag i byn utan bil. Vilket betyder helt fast och isolerad what so ever. Bussar går det inga, eller ja det gör det ju till Luleå men det är väl en mil till busshållplatsen nästan. Vill man till Boden så får man ta sig en uppfriskande promenad och dit är det väl närmare 3 mil.

Det är alltså morgonrocksläge här igen och jag fick äta soppa till lunch, soppa som kom från en påse! Fast det var faktiskt inte så dåligt när allt kommer omkring.


Vad det gäller jobb så har jag ju inte haft så mycket annat att göra så jag har fått gjort en hel stor del. När jag vaknade så bestämde jag mig för att ta tag i kontrolluppgifterna redan nu, så här någon månad innan deadline för att inte bli sittandes med det i sista sekunden som vanligt och jag har bara ett fågelbo kvar att reda ut, det mesta stämde faktiskt men jag har ju sparat det värsta till sist så vi får väl se. Jag ska börja med ett samtal till skatteverket och se om jag kan få någon klarhet där kanske.

Igår var vi på middag hos pappa, det var trevligt och mycket gott. Vi rullade hem där vid tiotiden. Tidigare under dagen så var jag med pappa till farmor också, hon har köpt en dator. Vilket nog måste anses som ganska ovanligt bland farmördrar men hon ska ha allt inom allt. Jag tyckte min touchtelefon var för avancerad så jag sålde den till henne, vilket nog säger en del. Ja, så nu sitter hon där och surfar för fullt lilla farmor.

"farfar", farmor och pappa


Jag satt och kollade igenom bilderna på Mats telefon och hittade några från den kvällen vi var hamnvakt. Lok var ju så klart också med men han tog inte uppgiften på något större allvar och tyckte mest att det var jobbigt och kallt där i hamnen mitt i natten. Lilla 4åriga puppybäbis.


Kanske ska träffa Fia en sväng om någon timme när hon kommer hem från Boden men det är ju osett. Man kanske skulle ta tag i hemmet när jag har klurat färdigt på dessa kontrolluppgifter. Nu när man ändå är fast så kanske man skulle putsa upp tha casa till blänkande, eller i alla fall kratta undan lite dammelefanter så för att undvika obehagliga knäskador och dylikt om man skulle råka snava över dom. Vi får se, det kan ju hända att det sänds någon viktig serie på tv också.

Just nu ligger då den skräckinjagande vakthunden och vilar på lunchen med sin lilla efefant som huvudkudde. En cykeltur med honom ska det i alla fall bli det är då en sak som är säker. Bäst vi skyndar oss innan vi båda blir så bortom all hjälp försegade...


Nä, nu ska jag ta tag i skatteverket men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0