De e väl bara å putta på?

Iucundi acti labores
Överståndna mödor är angenäma

Igår var jag på middag hos Toby. Det var gott trevligt, ja helt underbart. Vi surrade en massa, kollade klipp på nätet, jag tvingar honom att sjunga för mig... Ja, allt sånt vi allt gör då vi ses. Sedan blev det chips och Idol med en gnutta cola till också. På vägen hem lyckades jag inte, hur jag än försökte att få någon värme i bilen. Jag hade skruvat på maxvärme men det strömmade bara ut sval luft i massor... Jag försökte ringa Mats men han satt i telefon och svarde inte. Tillslut så ringde han upp, då var jag nästan hemma men tänkte att det är ju lika bra att reda ut situationen.

Jag: Hur fan får man värme i bilen?
Mats: Va, vad menar du?
Jag: Ja men varmt! Är det något viktigt jag har glömt? Det var ju ett tag sedan det var vinter!
Mats: Nej men... men har tempen gått upp då?
Jag: Eh... Ja, den är ju då på det röda.
Mats: Stanna bilen!
Bild
Det är inte så lätt att tänka på allt var väl ungefär vad jag hade att komma med i försvarstal. Den står nu i garaget och skäms. Mats skulle fixa den senare idag. Någonstans hade allt kylarvatten/glykol??? läckt ut och bilen kokade och lät hilma lustigt. Nu börjar den ha irriterat mig lite för många gånger på lite för kort tid. Skärpning oplan!

När jag satt hos Toby igår så frågade han helt plötsligt om vi köpt någon åkpåse till bejbisen.

Jag:
Ja, det har vi gjort. Tillsammans med vagnen.
Toby: Jaha.. jag har suttit och tittat på sådana på nätet och hade tänkt köpa i present. 
Jag: Jaha men vad söt du är, typiskt då!
Toby: Mmm men jag hade ju som missuppfattat det där med åkpåse?
Jag: ?
Toby: Jag trodde att dom kunde åka med dom i pulkbacken också.
Jag: Hahaha men näää
Toby: Jag tänkte att, men vad kul, då köper jag en sån så kan h*n åka med den i vinter.
Jag: Haha ja men... det kommer ju dessutom att vara ett spädbarn då den ska födas i december.
Toby: Ja men... jag trodde bara att man la in den där i och puttade på!

Behöver jag säga att jag skrattade tills vi nästan var tvungen att ringa 112 på grund av allvarig andnöd? Och att jag nog kommer att tänka två gånger innan jag anlitar allas vår kära vän Toby som barnvakt!

Nä, nu ska jag läsa mig lite klok men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out  

Kommentarer
Postat av: tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Hahahha! Jag är bästa barnvakten. :-D Tänk, barnen har aldrig tråkigt!

2010-09-30 @ 11:31:12
URL: http://tobys.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0