Cut back on the goda i livet?

Ipsa scientia potestas est
Kunskap är makt

Idag höll vårat sjörövarskepp på att sjunka på de sju haven. Halva båten var under ytan (ok, liten överdrift möjligen) men still... Den har varit på rep/service och killen hade glömt sätta i bottenpluggen i motorrummet så det forsade in vatten i mängder men min superhjälte till man fixde som allt annat även det. När vattnet i det stora hela var ute igen så körde han den till repstället och så hissades den upp på land och fixades till lite snabbt och så var den som ny igen. Mats håller just i detta nu på att köra den från södra hamn till Brändön och jag sitter och väntar på att det ska bli dags att rycka ut och hämta hem honom.

Förmiddagen idag startade jag med en shoppingrunda på storheden med Jessica. Sedan mötte jag upp Mats för lunch i stan och sedan åkte jag tillbaka till stoheden och handlade lite mer saker.

Denna åkpåse blev det till bebis, så den klarar en vinter här i trakterna
H&M

Det blev även en uppsättning av dessa handdukar och badlakan från Hemtex
Hemtex

Ikväll ska vi gå ut och äta på Panelen jag och Mats hade vi tänk. Helt enkelt bara för att fira att livet är helt underbart, vi kilade in på hemmakväll när vi var i stan så det kan nog mycket möjligt tänkas att det blir en film senare ikväll också.
Vi hyrde "Hush", "Pope Joan" och "Harry Brown" .

Imorgon ska vi åka ut med båten om det blir fint väder. Grilla korv på någon ö och få en sista upplevelse innan det är dags att ta upp skutan, vilket också ska ske imorgon. Jimmy, Sandra och ett par kompisar har åkt upp till Kvikkjokk över helgen, vi hade tänkt hänga på men det här med båten kom ju som i vägen. Jag hoppas dock att vi hinner upp innan vintern tar plats men då får vi nog sno oss på för isen lägger sig väl om ett par veckor tänker jag och då är det ju kört att ta sig uppåt Änok med båt i alla fall.

Min Ikeavåg visar texten "Err" på sin lilla digitala display när jag kliver ombord. Jag undrar om det betyder att Ikea säljer värsta sortens skitgrejer eller om det helt enkelt betyder att jag borde cut back on the coke!?
GRUNDTAL Våg  Diameter: 32 cm Höjd: 3 cm Max. belastning: 150 kg
Nu har jag hittat kameran i mitt liv, den ska inom detta dygt beställas och påbörja sin resa mot mina klåfingriga händer och beundransvärda förmåga att förkorta livet på elektroniska mackapärer. Canon Ixus var det som vann titeln "Kameran i Emmas liv"

Slimmad digitalkamera med 14,1 megapixel, 4x optisk zoom, optisk bildstabilisator
och HD-video. Orange design.


Från samma sida vill jag även ha denna babyvakt, det är väl egentligen lika bra att beställa den nu också i samma veva. Även om det nu är hundra år till bebutten ska komma så skadar det ju inte att den ligger där i högen med alla andra bebisprylar som hamsermamma Emma har samlat på sig.
Topcom

Nä nu ska jag åka iväg till Brändön och hämta hem Mats, han ringde precis men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort



Over and out

Kommentarer
Postat av: sassa

Hundra år?! Emma! Det är två dryga månader ju?!?!

2010-09-25 @ 17:54:20
Postat av: sassa

Fin åkpåse förresten, har spanat in den på hemsidan och den ser ju onekligen mysig ut!

Men jag har ju min heineken-påse jag :D

2010-09-25 @ 17:55:32
Postat av: sassa

Nä fast nu ljög jag, det är den från Lindex jag har spanat på. Visste inte ens att H&M hade en sådan! :) Nu är det sista kommentaren, lovar. :D

2010-09-25 @ 17:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0