Inte negativt konstigt men konstigt....

Lucus a non lucendo
Lunden kallas så för att den inte lyser

Nu har vi trillat in på ännu en ny vecka, undra just vad den ska bjuda på för konstigheter. Sista tiden har varit den konstigaste i mitt liv. Allt har hänt kring den här julen känns det som. Inte negativt konstigt men konstigt.... Våran lilla son är ju den märkligaste lilla person jag någonsin har träffat. MIN son, MITT barn! Ofta jag trodde att den dagen skulle komma då jag faktiskt skulle kunna använda de orden i en och samma mening. Det här med föräldrarskap skulle ju visa sig vara... Ja, kan man egentligen få det sagt med ord? Har man barn så vet man väl hur det känns att titta på den där lilla människan som man tillsammans med den man älskar och aktar högst i världen har skapat och nu ska ge sig in i det obeskrivligt viktiga arbetet att med villkorslös kärlek och respekt fostra den nya lilla personen till en mänsklig och empatisk ung man.


Bombo på väg ut på en ragg

Han har ett namn men det känns som att sista kortet inte är lagt ännu. Därför så väljer jag att vänta med att skriva ut det här. Än så länge så får han gå under arbetsnamnet Bombo, kommer för övrigt att bli svårt att vänja sig av med det efter 9 månader. Det kommer från den söta lilla Bumbibjörnen Bombo.
Bombo

Nä nu ska jag kolla lite tv innan det är dags att checka ut men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort


Over and out

Kommentarer
Postat av: Sassa

Jag tycker att du tar dålig hänsyn till oss som faktiskt fortfarande är hormonstinna preggon. Inte så rörande texter, tack! ;D

2011-01-11 @ 14:09:29
Postat av: Sandra Olsson

Håller med Sandra! Kunde inte sagt de bättre själv.



Både du och Mats är bland de mest jordnära och kärleksfulla människor jag mött, så eran lilla pris kommer få en fantastisk uppväxt, han har alla förutsättningar han kan behöva <3



Kram från mig!

2011-01-11 @ 16:37:49
Postat av: Sassa

Och jag håller med Sandra också! ;)

Bättre föräldrar kan han inte få! <3

2011-01-12 @ 10:18:22
Postat av: sofia

du känner ju mig så pas bra att du vet att ta skit inte riktigt är min grej=)

2011-01-12 @ 19:02:05
URL: http://tillbyn.blogg.se/
Postat av: MrsEmma

Tack snälla vad söta ni är! Jag råkar faktiskt veta att två små blivande Ängesbybor också har haft ganska tur i föräldralotteriet! Vad vi längtar efter era små!

2011-01-12 @ 22:55:09
Postat av: Anonym

Men du vilken söt Bombo ni fått :)

2011-01-13 @ 12:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0