Jag ska nog skiljas

Magnas inter opes inops
Fattig mitt i sin rikedom

Livet är väl allt bra underbart!? Just nu går allt så bra. Inte bara för mig utan även för alla dom som betyder mycket för mig. Till exempel så har både mamma och Fia fått jobb, Clas lilla kusin (Sandra och Jimmys lilla skatt) som vi i fredags dessutom fick veta könet på kommer snart. Som vi längtar efter dig lilla ängel. Och så ska jag troligen skilja mig. Ja inte från Mats då, han skulle jag inte kunna leva utan men från Opeln. Den kan jag helt klart leva utan. Audi ska det vara, det är mitt bilmärke och har alltid varit. Imorgon ska vi och titta på en så då får vi väl se om vi förälskar oss i varandra.

Tha baby växer så det knakar, ingen överdrift med knaket faktiskt. Han växer ur alla kurvor och är nu både längre och tyngre än sin 1,5 månader äldre "kusin", när dom föddes så var dom lika långa och hon nästan ett kilo tyngre. Han har helt enkelt bråttom att bli stora karln. På sin 2 månaderskoll vägde han 6090g och var hela 63 cm lång.



Idag har jag, Clas och Lok varit och hälsat på min mamma. Där blev det en promenad också. Det är lite roligare när man har sällskap och sedan att gå på nya ställen. Att hasa sig fram och tillbaka efter Ängesbyvägen är inte så spännande, jobbigt med hunden också då man hela tiden måste kolla om det kommer bilar. Jag har honom gärna lös nämligen. Förra veckan så var vi och promenerade på isen i Södra Hamn i Luleå, det skulle jag vilja rekommendera alla att göra, gud så härligt. Roligt att se lite folk också.

Vad kan mer tänkas ha hunnit hända?.... I helgen var vi i Kvikkjokk med Sandra, Jimmy, Jennifer och Mats pappa Bogge. Det var skitmysigt och nu har Clas premiäråkt skoter. Han gjorde det ordentligt på en gång. Åkte runt hela helgen mil efter mil. Vi tog även hem nilapulkan om vi skulle få lust att åka ut i solen här hemma någon helg innan påsk. Då ska vi upp igen och blir från påskhelgen och sedan hela veckan och över valborg. Kvikkjokk, det är som spa för själen det.

Första natten borta från Clas är nu inplanerad också. Min farbror fyller 50 år i april och ska firas med pompa och ståt. Clas är lite ung och får vänta med pompan ett tag. Han ska vara med sin mormor som jag litar blint på, hon har ju ändå hållt mig vid liv hela min barndom så det ska hon nog klara fint men nog är det ju ändå lite blandade känslor.

Nä nu ska jag kila, min nye arbetsgivare herr Clas låter meddela att han vill ha sin eftermiddagsslurk men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort


Over and out

Kommentarer
Postat av: Sandra

Fy rackarns vilken charmknutte han är! <3 Längtar så efter att få se honom snart igen!

2011-03-12 @ 22:53:37
URL: http://sandriks.blogg.se/
Postat av: Mats

Charmen har han nog efter pappa;)

2011-03-15 @ 10:06:59
Postat av: Anonym

Haha jo kycklinggrytan är tamejfasen bland det godaste! :9



Haha vi får ju hoppas att han inte blir lika självgod som sin far bara :P fniss!

Nä jag skoja bara :D

2011-03-24 @ 13:30:05
Postat av: Sandra

Men jag törs inte! :O

2011-03-24 @ 21:24:24
URL: http://sandriks.blogg.se/
Postat av: Sassa

Men jag törs inte! :O

2011-03-24 @ 21:25:59
URL: http://sandriks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0