The dance of horror

Manus manum lavat
Den ena handen tvättar den andra. (Seneca)

Vilken miss igår alltså. Vi skulle ju så stort på farmen som vi planerat hela veckan. Det blev en trevlig fest på travbanegränd. JanE kom ner från Jokkmokk också, kvällen till ära. Efter att vi kommit i form så bar det då av mot western-farm. När vi kom fram till entren så var det bara att passera, inte en männsika så långt ögat kunde nå och inte mycket ljud innifrån heller. Men vi spatserade målmedvetet mot byggnaden och blev stående med öppen mun just innanför dörren. Denna lokal innehöll för tillfället 150 pensionärer och vi. Det var inte någon vanlig festkväll det rörde sig om inte utan någon danskväll för de som passerat medelåldern för en herrans massa år sedan. Vi satte oss i något slags chocktillstånd vid ett bort och beskådade uppvisningen på dansgolvet. Anton som ändå inte hade gett upp hoppet om en trevlig kväll vinglade fram till det rätt kända dansbanet "Martinez" eller något sånt och frågade om dom inte kunde spela lite Lasse Stefanz. "Aldrig i livet" muttrade sångerska. "Varför inte!?" kontrade Urban. Men vi spelar ju bara våran egen musik så klat! "Äh, vilket skit"
Jag tror jag var hemma redan tolv. Jaja då mår man ju prima idag och det kan behövas för om en och en halv timme ska vi på husvisning, spännande! Sedan är det middag hos pappa.

På torsdag drar vi upp till Kvikkjokk och blir där över helgen. Jag hoppas på ett alla tiders väder så att man kan ligga i tshirt och sola och mysa hela helgen lång. Vi får väl se vilka vi blir men JanE och Uffe skulle i alla fall upp. Rätt vad det är så följer Jimmy också med. Vem vet.

Nu ska jag gå ut och se om den gigantiska superäckliga och förskräckligt skräckinjagande spindeln sitter kvar. Jag svär den var minst en meter, MELLAN ÖGONEN! Jag trodde det fortfarande var vinder för dessa otäcka varelser. Men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0