Topptrim

Nosce te ipsum
Känn dig själv.

Oj oj oj vad sent det blev. Idag efter jobbet så träffade jag Fia, Micke och Fias mamma på stan. Dom följde med mig och provade ut glasögon. Nu är de beställt och klart. Om två veckor är jag en glasögonbärare på riktigt. Även om jag kämpat emot detta ett halvt liv så kan jag inte riktigt låta bli att längta. Det blev två olika bågar och ett av paren vart jag riktigt riktigt förtjust i.

Jag Mats och Jimmy åkte och köpte present till Marie och passade på att åka ut och gratta henne redan idag, så slipper man i morgon innan hennes fest på bowlingen för då kommer det att vara nog fullt upp med allt annat. Sedan hörde jag att det vankades fest så då utfodrade jag mina killar och flydde till byn med en film illa kvickt. Jag kom just hem och har fått städa upp efter sjöslaget. Dom hade gjort riktigt fint. Man kom inte så långt, direkt man hade tagit av sig skorna så fastnade man med sockarna i någon oidentifierbar massa på golvet. Påskriset hade fått sig en törn och ett stort blockljus som står i hallen hade blivit kantstött på de mest märkliga vis. Jag körde ut sällskapet, så de har minglat vidare till Jimmy (dörren brevid) Jag fick även höra en JÄTTErolig liten händelse som hade utspelat sig under kvällen. Jag hade däremot en aning svårt att se det komiska i situationen. En kompis hade öppnat dörren och ropat att han hade hittat Lok bakom garagen ute vid 97an, så han kom bara och släppte in honom. Mats frågade vem f*n som hade släppt ut hunden och då tillkännager Jimmy (vem annars) "Oj, det var ju jag som tog med honom ut när jag skulle laga mercan" Denna lagning låg vid tillfället en och en halv timme tillbaka i tiden. Så Lok har vart på äventyr. Jag blev guds förbannad och har inte riktigt återfått normal puls ännu. I morgon ska grabbarna grus få veta att de lever. Jag kände att information av den kalibern inte var mottaglig just nu.

Jimmys fredagsdilemma

Det var fest på gång och Jimmy hade fixat frillan, topptrim tyckte han. Hans far var av en annan mening.

Bogge: Men Jimmy, så där kan du ju inte gå ut.
Jimmy: Du, det finns faktiskt folk som betalar för att se ut så här.



Nä nu ska jag ta ett avslappnande bad och sedan krypa i säng men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0