GRAN TORINO

Quod scripsi, scripsi
Vad jag har skrivit, har jag skrivit. (Joh. 19:22)

Idag har jag jobbat lite hemifrån på förmiddagen. Sedan har jag och Pernilla varit i Alder och låtit hundarna busa av sig, därefter åkte vi på jakt efter påskris. Vi sökte och fann och sedan till DollarStore för att inhandla vattenfärg till äggen som ska hängas i riset. Om jag inte hade en så totalt värdelös kamera så skulle jag lägga upp en bild på konstverket. Det blev riktigt grannt. 

I morgon hade jag väl tänkt åka till kontoret, på onsdag har jag verkligen inte tid med sådand för då har jag och Fia "Gossipdag" och då måste alla andra planer läggas på is. Fia och Micke har förresten varit på utlaljud idag. Allt såg bra ut och dom fick till och med veta könet. Så nu kan man inte kalla den h*n längre. Nu är det även beräknat till 26e augusti istället för 1a september.  

Vi ska få tillökning i familjen. Det här är Liam. Han är en blandraskisse på 5 år
och han flyttar till oss efter påskhelgen. Det ser vi alla fram emot. Speciellt Lok.



Jag nämnde ju att vi såg Slumdog Millionaire i helgen och på tal om filmer så blev det prat om denna film igår. Den tar enligt mig alla priser och fyller alla krav en riktigt bra film ska göra. Här är Clintan i full action och sopar gatan med sina "fiender" Den är verkligen bra och bör ses, nu med det samma. Jag tror faktiskt att den går på Svensk bio nu, så marsch iväg.
 
Gran Torino
En krigsveteran från kriget
i Korea,som när
grannpojken försöker
stjäla hans mest värdefulla
egendom, en Gran Torino
från 1972, bestämmer
sig för att reformera
tonåringen.
SvenskaBio


Walt Kowalski har precis blivit änkling och hans barn vill att han flyttar till ett äldreboende. Walt vill inte flytta även om han tycker att det bor väl många "non Americans" i kvarteret. Walt har speciellt svårt för asiater sedan han slogs mot dem i Koreakriget.
Konflikterna eskalerar då grannpojken Thao  försöker stjäla hans älskade bil, en Gran Torino från 1972. Det visar sig att ett gäng ligger bakom stölden, Clintan blir lite av beskyddare för Thao, och blir indragen och självmåltavla för gängbråken.
SF

Regi:

Clint Eastwood


Skådespelare:

Clint Eastwood
Christopher Carley
Bee Vang
Ahney Her
Brian Haley
Geraldine Hughes
Dreama Walker
Brian Howe
John Carroll Lynch
William Hill
Brooke Chia Thao
Chee Thao
Choua Kue
Scott Reeves
Xia Soua Chang
Sonny Vue
Doua Moua
m fl.


Nu ska jag lägga mig på soffan och kolla på "Familjen Babajou" på ettan. Men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.



Over and out


Kommentarer
Postat av: Mindy

God kväll.Hoppas att din tisdag har varit en skön dag& du får en mysig kväll.Fin bild..Så skönt att man har jobbat sina timmar o bara få vara hemma & slappa kvällen lång.kram

2009-04-07 @ 17:07:45
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Sandra

Han var jättefin! Vad roligt, skulle ni få ta honom efter påsk?

2009-04-08 @ 14:15:44
URL: http://sandriks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0