Hur Kvikkjokk förändrar en människa

Tempora mutantur, nos et mutamur in illis
Tiderna förändras, och vi med dem.

Idag är man bakis skulle man kunna tro. Men nej, nej nej. Det blev en öl och sedan var man för trött. Igår hade vi en alla tiders påskmiddag tillsammans med Mats kusiner och några till. Grillade oxfilé på den nya investeringen hit upp (en klotgrill) Sedan blev det en lugnt och skön kväll. Mats kusin Ulf har skaffat blogg. Den måste ni helt klart kolla in. Den är något utöver det vanliga. "Hur Kvikkjokk förändrar en människa"

Nu ligger det en ovanlig tystnad över huset. Alla sover, det är bara jag och hunden som är vaken. Vi har redan hunnit vara ute och kollat upp hur vädersituationen ser ut. Det verkar tyvärr inte så lovande. Det ligger något konstigt dis i luften. Igår däremot var vädret oklanderligt. klarblå himmel och strålande sol. Kläder var ett nödvändigt ont under skoterfärden men så fort man stannade så åkte jackor, mössor, vantar och annat som hämmade en normal andning av. Man suger ju åt sig solen som en svamp här uppe så alla är bruna som pepparkakor.  Jag skulle gärna visa bilder men det får som sagt vänta tills vi är hemma igen. Jag har inte en tillräckligt lång stubin och tålamod att sitta här uppe och vänta på att en bild ska göra den till synes omöjliga och extremt tidskrävande resan från bildmappen hit till bloggen.

Nu blev jag riktigt hungrig. Trist att äta frukost själv dock. Kanske väntar tills någon behagar vakna men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0