Katten och råttan

Sed fugit interae, fugit irreparabile tempus.
Under tiden flyr den oersättliga tiden.

God morgon världen. Det känns faktiskt inte så dumt ändå. Nu när man har börjat jobba igen och semestern är över så har man som ingenting att gruva sig för längre. Idag blir det jobb och lunch med mamma. Senare så tänkte jag och Mats åka runt på storheden och titta på hallmöbler. Eftersom att Jimmy har insjuknat ordentligt och är oförmögen att jobba så blir det nog en rätt kort dag för Mats också vad jag kan förstå. Det mesta som skulle göras krävs visst att man är två och Bogge åkte upp till Gällivare på jobb i gryningen.

I morgon ska jag träffa Fia. Vi ska plocka blåbär och kanske lägga lite spår till hundarna och mysa på i skogen. Sedan ska vi ev gipsa in henne. Såg en rolig grej i en tidning i början av hennes graviditet och har ägnat de senaste månaderna åt att övertala henne att detta är en bra idé. Jag tror jag fått min vilja igenom nu.
Häftigt va!? Så himla roligt att ha kvar sedan.

Idag fångade våran lilla kisse Picasso sin första råtta. Han ligger här ute och leker med den stackars lilla råttan och Lok ligger en meter ifrån och iaktar intresserat arbetet.

Visst är dom för söta våra små killar?, Picasso till vänster och Lok till höger


Nä, nu ska jag äta lite frukost och åka in till kontoret men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0