Maybe you can find some else's blame

Vade retro me, Satana
Vik hädan från mig, Satan.

Maybe you can take a little piece of my pain.
Maybe you can make it all feel the same.
Maybe you can burn this night in my brain.
Maybe you can find some else's blame
For all this pain...
"Everlast"

Nu har jag precis kommit hem från Luleå. Först var jag på kontoret och sedan lunch hos Theresa. Vi tänkte åka till stranden men allt tog så lång tid så att samvetet fick mig att åka hem till Lok istället. Han har jag badat och klippt klorna på. Så för hans del så hade jag nog kunna åka till stranden istället.

Ikväll blir det att ta en drink i goda vänners sällskap. Det blir på hemlig plats i Luleå och sedan blir det väl att dra vidare ut i staden. Jag ska bara försöka få tiden att räcka till. Jag ska vattna trädgården vilket tar ett bra tag eftersom att den är rätt stor, sedan har jag lite tvätt att hänga, hår att duscha och ett ansikte att få i ordning men det ska nog inte ta så länge, jag är ju så naturligt vacker. Moahahah in my world.

Det blev inget av gipsprojektet med Fia i veckan. Vi har skjutit på det till nästa vecka någon gång men sedan ska vi nog inte vänta så mycket längre.

Mats håller på att montera en höjningssats på Jeepen så honom har man inte sett på några dagar nu. Jag berättade det för mormor igår när jag var i stugan. Hon verkrade väl inte speciellt imponerad av tekniska termarna men samtalet tog en rolig vändning.

-Jag: Ja, han blir nog länge där ikväll eftersom att han är långt ifrån färdig.
-Mormor: Ja, men det är ju himla skönt med sånna där som har intressen. Sånna där som bara är hemma och ser på tv blir man ju så j*vla spyless på. "diskret vink i morfars riktning"
-Jag: Haha jo det är ju viktigt att man har sitt eget liv trots att man lever med någon
Mormor: Ja, man känner sig ju som någon idiotvårdare

Vilket fick mig att inse att jargonen kvinnor emellan om deras män förmodligen aldrig blir annorlunda oavsett ålder.
Nu får ju inte detta missförstås. Mormor tycker att min morfar är en mycket bra man. Det får ju anta i alla fall efter alla dessa år.

Nä, nu ska jag ut bland buskar och blommor och träd och se om dom uppskattar en dusch av slangen men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoho, joo lite purken har jag nog varit idag :P

Haha härligt sagt av din mormor!

2009-08-07 @ 17:03:56
URL: http://sandriks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0