The women

De duobus malis minus est semper eligendum.
Av två onda ting skall man alltid välja det minst onda.

Jag hör åskan närma sig med stormsteg så det här får bli ett kort inlägg. Vore ju synd om den skulle mörda datorn. Speciellt med tanke på att jag då tappar all rätt att mobba Fia och pappa som lyckas med det hela tiden.

Idag har det vart jobb och lunch med pappa. Jag svängde även förbi DollarStore en sväng och investerade i en ugnsform lagom stor för två och inte en hel barnfamilj. En sån har jag irriterat mig på att jag inte har haft i två år. Tänk att det skulle vara så svårt att få den saken ordnad. Men nu är det gjort så nu väntar jag bara på nya irritationsmoment som min lön kommer att få stå till svars för.

Ikväll kommer mamma hit på middag, sedan ska vi kolla "The women" en av filmerna vi hyrde i helgen. Jag har redan sett den en gång. Jag tvingade Mats att se den med mig i söndags och efter en rad agrument och vägringsförsök så satt vi bänkade i soffan för att avnjuta denna geniala filmatisering av en kvinnas vardag. Jag tror att Mats gillade den lite i smyg för man hörde en del fniss och skrock från hans sida av soffan under filmens gång men det var inte aktuellt med något erkännande vid filmens slut. Jag tror hur som haver att detta är en film helt i mammas smak och jag ser den med glädje igen, jag tyckte den var helt underbar. Jag tror inte man såg skymten av en man under hela filmen och om jag inte missminner helg så var det faktiskt inte en enda replik som sades av en man. Ska granska detta mer noggrannt nu ikväll.


Nä, nu skakar huset av åska, bäst att slå av datorn men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoho, jag kanske åker på att använda mig utav charmen, myself.. :D

Jo det hade varit superkul, men just nu känns det väl inte vidare stabilt att åka ut i en båt i dessa åskväder som vi aldrig verkar bli kvitt :S

2009-08-11 @ 16:06:45
URL: http://sandriks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0