You will still be here tomorrow, but your dreams may not

Accipere quam facere praestat injuriam.
Det är bättre att lida orätt än att göra orätt.

It's not time to make a change
Just relax, take it easy
You're still young, that's your fault
There's so much you have to know
Find a girl, settle down
If you want, you can marry
Look at me, I am old
But I'm happy

I was once like you are now
And I know that it's not easy
To be calm when you've found
Something going on
But take your time, think a lot
Well think of everything you've got
For you will still be here tomorrow
But your dreams may not

How can I try to explain
When I do he turns away again
It's always been the same
Same old story;
From the moment I could talk
I was ordered to listen
Now there's a way and I know
That I have to go away
I know I have to go

All the times that I've cried
Keeping all the things I knew inside
It's hard, but it's harder
To ignore it
If they were right I'd agree
But it's them they know, not me
Now there's a way and I know
That i have to go away
I know I have to go

"Cat Stevens"


Kom hem från Luleå för ett tag sedan, efter att ha lämnat in opeln på verkstaden så skjutsade Mats hem mig igen. Innan jag tog mig iväg till Luleå så fick jag se något märkligt. Våran lilla katt satt på Ängesbyvägen och väntade på skolbussen med barnen. Jag tycker inte att han är redo för skolan ännu så jag humpade in kattrackarn i bilen och åkte hem med honom och stängde in honom i huset i säkert förvar innan jag gjorde ett nytt försök att ta mig till Luleå, denna gång gick det bättre.

Igår hände det som många säkert har läst i tidningen någon fruktansvärt i våran grannby Smedsbyn. Jag var på Mjölkudden vid femtiden igår och skulle hämta mitt H&Mpaket som kommit då polis och ambulans stormade förbi i en rasande fart och jag kommer ihåg att jag rös till och undrade vad som hänt.
KURIREN

Nä, nu ska jag ordna med lite frukost men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0