The golden age

Silent enim leges inter arma.
När vapnen talar tiger lagarna.

God morgon god morgon. Då var det tisdag då, ingen helg i sikte än på ett tag men jag vet av erfarenhet att den kommer. Efter i morgon så börjar man kunna skymta den i horisonten.

Igår var jag med mamma i princip hela dagen. Först vart det lunch ute på Lövskär och sedan gick vi på stan en sväng. Lok var också med, först under bordet på restaurangen och sedan på stan men där tyckte han att det var varmt och tråkigt. Sedan skulle mamma göra några ärenden så då åkte jag och Lok och badade i Trolltjärn med Pyret och Toby. Jag tror aldrig jag har skrattat så mycket som igår när Lok snubblade och ramlade från bryggan. Han är så ful min lilla gullegris. Men då var det snabbt upp i sadeln igen. Eftersom att han springer och hoppar från bryggan i vanliga fall så ville jag ju inte att han skulle bli rädd. Men det gick då fint, han verkade inte ta åt sig nämnvärt även om det nu var en smula penibelt.

Sedan blev det pizza och film med mamma. Vi kollade "Elisabeth the golden age"



Cate Blanchett i rollen som drottning Elizabeth I - berättelsen om en kvinnas korståg för att kontrollera kärleken, försvara sitt imperium och säkra sin ställning som älskad ikon i västvärlden.

Hon får även denna gång sällskap av Oscar®-belönade** Geoffrey Rush och i rollen som sir Walter Raleigh ser vi Clive Owen, en stilig sjöfarare som Elizabeth förälskar sig i. Elizabeth - The Golden Age, kantad med spänning, passion, förräderi och äventyr, är en fängslande episk berättelse - full av hisnande natur, praktfulla kostymer och fantastiska skådespelarprestationer.
"cdon.com"

Nä, nu ska jag se hur det går för min tvätt. Sedan är det plikten som kallar men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha nej nu måste du använda din kvinnliga charm på mats så vi får ha nå poolparty till sommaren (eller kanske hösten)!

Jag tvivlar fan på att det var en varg, det känns lite förhastat faktikst..

Jo det var jättefint at bada där, speciellt för att vara typ i ett grustag :P

Vad roligt att Lok tycker om att bada, jag vill också ha en badarhund :P

2009-08-11 @ 10:12:06
URL: http://sandriks.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du får ta och nästla in dig hos någon rik gammal gubbe som testamenterar alla sina miljoner till dig, sen kan jag röja undan honom :D

Haha, jo jag veet ju det. Erik däremot är ju inte lika övertygad om en fjärde familjemedlem.. Han tog kattköpet nog traumatiskt :D

2009-08-11 @ 12:48:13
URL: http://sandriks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0