Värdelösa pengar

Libertas inaestimabilis res est.
Frihet är ett ovärdeligt ting.

Jag sitter här hemma och försöker få ordning på lönerna. Strax klar så det har gått i princip utan komplikationer.
Lite senare ska jag ut i blåbärsskogen. Jag var en sväng igår. Jag hittade 9 blåbär så vi får hoppas att det går bättre idag.
Igår blev vi bjudna på middag hos Erik och Sandra. Grillat blev det och helt underbart gott. Tack så mycket! Sedan åkte vi en skogssväng med fyrhjulingarna och med min björnskräck så höll jag ju på dö när Erik kläckte ur sig "Kolla Emma här är det spår efter dina björnar, en urgrävd myrstack!" Fyfan vad jag fick bråttom därifrån det kan jag lova.

När brorsans lilla son fyllde år i vintras så räckte hans morfar fram en hundralapp åt honom. Killen tittade besviket på sin morfar och utbrast "Men en sån där har jag redan fått" Haha det var väl inget en sådan hade han ju redan :)

När Fia kommer hem från Boden så hade jag tänkt svänga förbi där och kolla om hon ser likdan ut efter sin weekend i Umeå. Vem vet, kanske gör hon mig sällskap ut i blåbärskogen :)

Nä, nu ska jag fortsätta arbeta, revisorn kommer på onsdag så då måste allt vara klart för avstämning men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0