Måste ha rökt något j*vligt dyrt!

Ad infinitum
I det oändliga

Ja det kändes då som en oändlighet idag på kontoret. Jag blir inte klok på alla dessa siffror som ska stämma ihop. Från olika konton, år, program, leverantörer, banken, skatteverket...... och jag förstår inte syftet. Varför inte bara handla en grej och sedan slänga kvittot! Om man nu väljer att bokföra för att hålla koll på ekonomin för sin egen skull är väl förståerligt men detta tvång!
För att inte tala om debet och kredit. Itanlienaren som satt i Rom och uppfann detta på 1500-talet måste ha rökt något j*vligt dyrt innan. Han var munk och hette Luca Pacioli om jag inte missminner mig. Cred betyder i alla fall tro. Den som får kredit är betrodd. Synd för honom att han inte lever idag, har på känn att han skulle ha en del slantar att inkassera.

Mats åkte tidigt i morse. Dom har visst tagit det rätt lugnt, jag pratade just med honom och då rullade dom precis in i Sundsvall. Deras kurs börjar i morgon och håller på till på onsdag. Jag skulle väl tippa på att dom kommer hem på torsdag.
På fredag åker vi upp till Kvikkjokk i alla fall om nu inget hinner komma emellan de vill säga, och det ska vi nog inte helt räkna bort.

I morgon ska jag till Ängesbyn och träffa Fia i alla fall. Oddsen att det blir av är väl ungefär desamma som med det ovan nämnda projektet. Men det är ju alltid kul med lite överaskningar hur mycket jag nu än ogillar när mina planer går i stöpet.

Jag har fått frågor om bröllopsbilder av ett x antal personer, jag har inte hunnit ännu men de kommer inom kort här på bloggen. Vilken dag som helst nu :o)

Nu ska jag fortsätta med tvätten. Jag håller på att hårdträna inför den stentuffa uttagningen till husmodersföreningen i vår. men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer
Postat av: jessica

Hej!

Har nyligt vaknat, Ska väl leta fram nå frukost sen i em är det ams som gäller :(

Hörde nå rykte om att Cillen fundera på att hälsa på dig nästa vecka?

Va gör du själv?

2009-02-17 @ 09:26:01
URL: http://jessicabvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0