Vattentäta planer

Da mi basia mille
Ge mig tusen kyssar (Catullus)

Jag måste då säga att jag klarade mig genom fredag den 13:e helskinnad och utan större besvär.
Jag skulle ju träffa Benny i går kl: 13.00 men då ringde han vid 11.00 och sa: "Jag hade ju helt glömt bort att jag hade en grej här kl: 14.00, så vi hinner inte i dag" Jag blev helt till mig av lycka. Problemet kvarstår ju men jag är lite av ett proffs på att skjuta på saker och ting så det kändes helt naturligt för mig. Vi ska träffas på måndag vid tio istället.

Nu har då alltså alla hjärtans dag infunnit sig. Mats sover och jag ägnade mig åt exakt samma syssla för tills för bara några minuter sedan. Då ansåg Lok att jag hade fått nog av det roliga och satte ett abrupt stopp för det och meddelade att det var dags för morgonpromenad.
Planerna var att vi skulle ta med oss Lok och åka ut med skotern och grilla idag men det kändes lite bistert ute. -25 grader och småsnöar, vilket borde utesluta att vi får se solen idag. Det ser ut som en frukosttallrik med havregrynsgröt på himlen.
Men vi kanske tar bilen till någon fin plats och sparkar igång en brasa ändå. En plan är en plan och är den vattentät så ska man fasiken hålla sig till den. Jokkmokkskorv och cola cola, vilken drömlunch! =)
Senare kommer Emmelie och Björn på middag och det blir som planerat grekisk pytt i panna med ett glad rött.
Jag bakade även brownies igår efter Miss Pjuns Recept och dom blev Delicious! Hon borde starta en mat och bakblogg med lite diverse recept och tips. Den skulle vara fullsmockad med läsare!

brownies

Ooouuiiäääh... Jag sitter och försöker skeda i mig en kopp med yougurt och kruskakli. Ansiktet reagerar på samma satt som när man tuggar på en citron. Jag ska nog testa en macka istället men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Miss Pjun

Men Emma! Brownies? :) Du fick ju ett recept på kladdkaka! Haha, ja, men why not? Det smakar nog samma även om du gör den i långpanna. Söt du är som tycker om mitt krubb jag bjuder på. :)

2009-02-14 @ 15:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0