Så förkyld som bara en karl kan bli

De omnibus rebus et nonullis aliis
Om allting och lite till

I dag är man inte så kaxig. Känns lite allmänt hårt att leva och andas idag. Betongkepsen var på plats när jag vaknade och gårdagen började flasha förbi som diabilder för min inre syn. Men att vi hade den trevligaste kvällen på länge igår råder det inga tvivel om.
Efter middagen så började det trilla in lite diverse folk här. Många gamla godingar som man varken sett eller hört från på mycket länge.
Efter att ha suttit här hemma så begav sig hela herskapet till olivers. Där träffade vi Bogge och Vicky. Det var en till lite otippad gäst på plats, ingen mindre än Benny the cop. Vad han gjorde i Boden på det mest folkglesa utestället i hela stan på självaste alla hjärtans dag fick jag aldrig riktigt klart för mig, men roligt var det att se honom i någon annan miljö än brevid en massa högar med dammiga papper.

Skotern fick stå i går. Kylan fick oss att dra om planeringen en aning. Vi hamnade till sist på Pagla där vi grillade, åt lunch, åkte lite stjärtlapp och tjoade på. Jimmy och Madde dök också upp mitt i grillningen.
Men dagen började med att Mats vaknade upp sjuk och snuvig. Han var så där förkyld som bara en karl kan bli. Jag undrade omtänksamt om vi kanske skulle lämna återbud till gästerna och bädda ner honom i soffan med filt och en film. Men det var tydligen inte aktuellt. När han hade försäkrat sig om att jag tyckte tillräckligt synd om honom så stonkade och åbäkade sig högljutt och anstängt upp ur sängen och ut i badrummet. Han såg till att ingen kunde undgå hans hjältedåd. *Mitt lilla hjärta kvicknade ganska fort till när han fick komma ut i den friska luften men snuvade på även resten av dagen. Men slutet gott allting gott. I dag vad det en annan sjuka som dominerade kroppen.
Men nu får det vara färdighaft nu ska vi inleda våra nya liv som absolutister. Med början redan nästa helg. Då är det Kvikkjokk som gäller. Skönt ska det bli. Jag riktigt toklängtar upp till den där rena luften och vackra naturen.

I morgon åker Mats, Jimmy och Robert till Kumla. Madde åker till Stockholm på tisdag så jag och Lok blir helt allena här på Travbanegränd i veckan. Oj oj oj vad vi ska hitta på rackartyg. Jag tror vi ska spola Jimmys dörr med vattenslang någon dag om kylan biter tag och blir aggressiv. Det ska bli mig ett sant nöje att beskåda intrångsproseduren sedan.

Vi kom då just hem från Ängesbyn. Vi har vart hos mi padre och ätit middag och kollat film. Sjömansbiff fick jag precis som jag beställde i början av veckan.
Jajja nu ska jag ta mig en välförtjänt dusch men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0