Cruella de Ville

Magnas inter opes inops.
Fattig mitt i sin rikedom

I natt kring tre vaknade jag av att Lok gav ifrån sig ett skall som lät som att komma från en mycket uppretad lejonhanne. Den där lilla kan om han vill. Nog f*n hade jag vänt på klacken om jag var inbrottstjuv och hörde det där orosbådande lätet inifrån huset där jag tänkte göra mig något fynd. Men det var ingen inbrottstjuv utan bara Mats som kom hem från Kumla. Dom hade kört raka spåret hem i stället för att stanna och sova.
Idag har vi legat och myst i sängen ända tills nu. Nu hade vi tänkt åka till Bodens möbler och titta på en säng som jag är sugen på, äta en sen lunch någonstans och sedan får man väl se vad vi hittar på. Vi tänkte då vara lediga idag och åka ner till kontoret och göra det sista inför helgen i morgon.

Jag har tänkt lite på Charlie Sheen. Jag kan ha missat saker han är med i men många gånger te.x i Spin City och Two and a Half Men så heter han Charlie i serien också. Är detta något som karln kräver eller fastnar han helt enkelt inte på film om han tilltalas med ett alternativt namn? Hade jag nu blivit känd så skulle väl mitt sista krav vara att få heta Emma i tid och otid. Jag skulle mycket hellre heta Cruella de Ville eller Nico Reilly eller något annat tufft. Men smaken är ju som baken. Kanske är Charlie det ända rätta!? 

   two

Kvikkjokk är skjuten på framtiden. Domen kom igår då vi läst på SMHI och konstaterat att kylan skulle betså och vara något j*vligare än vad den är här nere. Enligt SMHI skulle det vara -36 i Jokkmokk i går. Inget skoterväder direkt om jag nu får säga mitt. Men det skulle bli något mildare här nere framåt helgen. Endast -1 på söndag, så att skotern får sig en motionsrunda här i Boden är väl inte helt omöjligt.

Jajja nu ska jag kasta på mig några paltor och komma mig ut från hemmet men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0