Tusentals kristaller

Panem et circenses
Bröd och skådespel (Juvenalis)

Nu börjar jag vara seriöst less på denna kyla. I går var det ner under -30 när jag skulle hem från Ängesbyn. Bilen kämpade tappert och vi tog oss hem genom den kalla skogen. Vägen glittrade som diamanter, det var fint att se men jag är helt övertygad om att jag skulle ha gett blanka f*n i de tusentals snökristallerna om bilen bestämt sig för att ge upp. Det är lite si så där med mottagning efter den vägen så det är egentligen ingen bra idé att vara ute och åka själv på sådana ställen i denna kyla. Man får väl hoppas att Fia och Micke hade kommit och sökt mig om jag aldig hade meddelat min hemkomst.

Idag skulle jag ha träffat Benny the cop och fortsatt med avstämningen men han blev liggandes hemma i någon otäck förkylning. Jag har *peppar peppar* klarat mig fint från vinterns alla sjukdomar men än finns det hopp höll jag på att säga.

I helgen hade vi ju som bestämt oss för att åka till Kvikkjokk men ska denna temperatur hålla i sig så kändes det inte så lockande. Då väntar vi nog och åker upp nästa helg eller helgen därpå.
Nyktert blir det då hur som haver. Det känns som att man börjar kunna det där med att festa i Boden nu. Men jag tackar inte nej till kalas i Luleå, måste se till att något sådant blir av med Tezz under våren.

Jajja nu ska fortsätta jobba ett tag, sedan ska jag åka till lilla mammasen men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0