Det ända rätta!

Salvator mundi, salva nos
Världens frälsare, rädda oss (Johan III)

Gårdagen bjöd på många vilda upptåg. Efter att killarna hade varit klart på badet och skrämt småbarn så kom dom och hämtade upp mig och Madde här hemma och så åkte vi iväg till Panelen och fick våran mat som var precis lika delicious som vanligt.
Det var hur trevligt som helst men de andra restauranggästerna verkade inte dela denna åsikt för det började tunnas ut på folk  strax efter vi anlänt. Vi hade bokat bord för 19 personer med blev några till så vi fick sitta som intryckta sillar. Men finns det hjärterum.....
Min klack gick av så Anton lånade tejp i kassan. Jimmy tyckte det såg spännande ut och tillslut var dom ett helt litet lag som hjälptes åt att tejpa mina skor. Det hela gick ju naturligtvis till överdrift och tillslut såg min ena stövel ut som ett gipspaket. Klacken gick ej att gå på ändå tåls ju att tilläggas och innan jag fick av mig skon!!!
Efter panelen bar det av till Holmfors på partej. Sedan vidare till staden och ICE! Jag har inte hunnit vara där sedan premiären så det var kul. Smockat med folk. Jag tror vi köade en timme, och väl inne så tröttnade jag ganska fort. Gjorde mitt bästa för att lokalisera Mats via mobilen. Han satt för sig själv på Adelina och pratade med pizzabagaren. Efter att han tillslut hittat till rätt krog med taxin så var vi återförenade och kunde åka hem i samlad trupp   jag      J&P
panelen
kök

I morse gick vi för att väcka Jimmy, vi stod länge i hallen och gapade för att få liv i lillebror. Tillslut så stormade vi in i sovrummen men där fanns ingen Jimmy. Sängen var tom. Jag ringde honom och fick reda på att han var på prommnad. Denna tid brukar han i regel ej vara kontaktbar så denna ledde ju till vissa frågetecken. Han var hur som haver vid volvo så han gick förbi Ängeln på vägen tillbaka och tog med mat hem till oss. Sedan har vi gått från lägenhet till lägenhet och terroriserat våra bakfulla grannar.

Vi var ju även på kalas hos Pernilla igår och åt den godaste tårtan jag någonsin har smakat. Måste komma ihåg att härma henne nästa gång det ska bli tårtbak på travbanegränd. kanske rent av måste anlita henne så det går rätt till.

Idag ska en granne komma och demonstrera en 30 000 kronors damsugare. Det är ju helt perfekt. Då kan han få tvätta våran matta som Lok har spytt på några gånger i månaden i 3 år. Det känns lite som att det är på tiden.

I morgon åker grabbarna till Kiruna så i veckan är jag gräsänka. Undra om jag inte ska hälsa på Jesscia igen, det var trevligt och så ska jag och mamma fortsätta våran tusenbröderrace.

Jajja nu ska jag intala Mats att äta på Max till middag är det ända rätta. men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0