Ingen viktig information får gå förlorad

Salve honoris titulo
Med hederstiteln okränkt

Någon middag blev det inte av innan Linda och Tobbe kom. Men efter att vi suttit och surrat ett bra tag så enades vi alla om att mat är bra så då for vi i samlad trupp till max. Sedan blev det tårta hos Jimmy och Madde, hon flyller nämligen 20 år idag. congrats!
Vi har planerat in en riktig helkväll när slutspelen kommer igång. Då blir det bastu, tacos, öl och hockey, ett gäng hemma hos Linda och Tobbe i Bodforsen. Även om nu inte hockey hör till de grejer jag tycker borde få existera så ser jag fram emot denna kväll otroligt mycket.

Nu sitter jag då på kontoret, hann inte mer än in genom dörren innan Bogge hade lastat en hög på mig, Mats la sin del av högen. Sedan pratade de i mun på varandra om allt jag skulle göra och vad som var riktigt bråttom sedan stormade de iväg på möte utan att jag fått en chans att riktigt komma underfund med vad de surrat om. Jag hörde bara bla bla bla... har börjat beta av den för ögat synliga arbetsbördan men jag tyckte jag hörde andra saker nänmnas i babblet men jag får väl förhöra mig närmare om saken när herrarna är färdiga med sammanträdet. Jag törs inte gå och störa då får jag väl en kaffekopp i huvudet eller nått.

Kvikkjokk blev som sagt inte av i helgen men Jimmy och Madde bet då ihop och åkte uppåt i morse. Jag och Mats åker nog upp nästa helg eller helgen efter det.
Mamma ringde då och meddelade att vi väl välkommen på middag hos henne och Hasse i morgon om vi skulle ha lust med det. Så får det nog bli. Kanske hinner ut till Ängesbyn någon gång under helgen också för att ta en titt på mi padre och vännen Fia.

Igår började vi diskutera roliga grejer som hänt genom åren och av någon anledning så verkar Jimmy stå för de mest minnesvärda sakerna. Det känns lite som att jag hänger ut honom här på bloggen men det känns som en viktigt grej som jag måste dela med mig av till omvärlden, så att ingen viktig information går förlorad om jag skulle råka ut för minnesluckor av någon anledning.

Vi satt i Övik och spelade "med andra ord" ett spel som går ut på att man för sin lagkamrat ska beskriva ett ord eller en person så fort som möjligt utan att nämna själva ordet eller namnet. Det var Jimmy och Lena vs mig och Mats.
Det var nu då alltså Jimmys tur att föklara för sin mor och så här lät det:

Jimmy: Hmmm.. ÖÖöööö Englands prins
Lena: Prins Charles
Jimmy: Nej nej Englands prins!
Lena: Prins Charles, det är de!
Jimmy: Neeeeeeeej men hallå, Englans prins!!!!!

Tiden rinner ut och Jimmy utbrister: Men CARL PHILIP!

Jimmy jimmy Jimmy du är för söt.

JIM

Jajja nu ska ja fortsätta jobba men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0