Röka går bra men fy för piller

Salve
Var hälsad

Veckan började lugnt med en ordentlig sovmorgon. Efter lunch körde jag Madde till flyget och sedan hälsade jag på Toby i Gäddvik på vägen tillbaka mot Boden. Tanken var att jag skulle åka till kontoret efter Kallax men Mats och Bogge hade gett upp efter lunch så då for jag också hem. När jag kom till Boden for jag och Mats och åt en sen lunch sedan åkte vi till Sixten Nilsson och fick ett par nya täckbyxor då mina relativt nya hade spruckit i sömmen.

Nu ligger Mats och taktikvilar på soffan. Jag hörde nyss något underligt skrammel från vardagsrummet. Efter en stund så for Lok förbi datarummet i en jäkla fart och in i sovrummet och gömde sig under sängen. Jag gick in i vardagsrummer för att få se vad som stod på. Det låg en tändare på hans bädd som han grävt upp någonstans. Det var väl den han hade skrammlat med på golvet. Jag lyfte upp den från bädden och tittade på den. Den hade en stor vit fläck på ena sidan och pös ganska högt. Jag blev livrädd och skyndade mig att kasta ut den genom altandörren. Stackars lilla Lok, den måste ju ha gått sönder i munnen på honom. Det förklarar ju varför han fick så bråttom att gömma sig.

Han är då bättre i svansen. Jag gav honom aldrig någon magnecyl i morse, han verkade mycket piggare och såg inte ut att ha ont längre. Jag har som av någon anledning lite emot piller av alla de slag när det gäller mig själv och samma när det kommer till Lok. Jag vill inte hålla på att preparera i onödan.
Mats däremot tycker att piller är himla bra och inget att hålla på tveka emot . Han anser att det är ju j*vla konstigt att jag är så emot piller av hälsoskäl men röka, det går bra!

Jag hittade en gammal bild på Lok som är tagen innan han fick sin krage, gud alltså det är ju en helt annan hund. Han ser ut som en riktig dingo.

lok

Man har då sakta men säkert börjat återhämta sig från lördagsens bravader. Armbrytningen blev som vanligt av efter ungefär exakt samma antal öl som alltid annars. Typiskt karlar.

dingo

Idag kommer svärmor Lena hem från Kina. Det ska bli spännande att höra hur dom har haft det där borta. Det är snäppet fränare än Kanarieöarna det. Jag undrar just hur många ton kläder dom har shoppat. Jag hade nog inte fått plats på flyget hem med alla mina grejer om jag skulle åka till något sånt ställe. 

Ikväll blir det eventuellt att åka till Ängesbyn och hälsa på Fia. Hon skulle visst få ledigt av sin hårda chef och sambo. Jag har btw fått en avhyvling av honom att jag håller honom lite för anonym här på bloggen. Så nu ska vi åtgärda detta. Det här är alltså Mikael Johansson i egen hög person. Större hederspresentation är väl sällan skådad. For you MPPB

micke

Nä nu ska jag passa på att jobba lite medan Mats sover *Haha det låter som att han är en liten unge* men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0