Bungyjump!,

Vade mecum
Gå med mig

Jaha, nu börjar veckan lida mot sitt slut. Är ni förberedda och redo att tackla fredag den 13:e som infinner sig i morgon? Jag var vidtagit lite diverse försiktighetsåtgärder. Jag ska tex inte till vårdcentralen, jag ska inte flyga, inte hoppa bungyjump, inte operera någon eller satsa en massa miljoner på någon vadslagning eller annat hasardspel.
Vissa männsikor anser att detta bara är båg men jag vet inte det, det är ändå ett skrock som hängt med oss så pass länge så jag tycker man ska vara lite vaksam.
Jag hittade en artikel om detta i "Extra Boden" och där stor det att några av orsakerna till att fredag den 13e anses vara en otursdag är bla.
- I nordiskt mytologi berättas hur svekets gud Loke kom som den 13e gästen till ett gästabud - och dödade Balder.
- Det satt 13 personer kring bordet vid Jesus sista måltid och Jesus korsfästes på en fredag.
I USA hoppar man ibland över den trettonde våningen när man bygger hus.
Men jag personligen ser väl ingen större vits med detta. Jag menar, om man åker till USA och ska bo på hotell och får ett rum på 14:e våningen så kan ju alla lista ut vilken våning de fösöker få en att bo på. Våning 13 finns ju fortfarande där trots att de skrivit ett annat tal på skylten. Jag menar bara att problemet måste ju kvarstå.
Jag för egen del bor då på våning 1 och tänker fortsätta med det, jag hatar trappor! Jag är av den bekväma sorten.

Idag sitter jag på kontoret och hänger. Om en stund kommer Benny så ska vi lägga en sista hand på bokslutet. Jag har sagt det föut och jag säger det igen, NU HOPPAS JAG VERKLIGEN ATT DET SKA VARA KLART EFTER IDAG!

               L&M

Snart lördag och alla hjärtans dag! Måste komma ihåg att låta alla mina hjärtan veta hur mycket jag tycker om dem just på deras egen dag! Även om det bara är en fånig grej så tycker jag att det är lite rart. Bara ett litet kort, sms, eller en blomma kan värma så mycket.
Jajja nu ska jag ta en rök och dricka lite coke innan Benny the cop kommer. men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du har blivit utmanad! Läs inlägget "Utmanad" i min blogg. :)

2009-02-12 @ 16:38:57
URL: http://sandriks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0