Vattensvans

Vade retro me
Vik hädan från mig

Idag är den väntade huvudvärken på plats. Måste ha vart något fel på det där jäkla vinet vi drack igår *khrmf*
Men trevligt hade vi allt. Efter middagen hos mamma så hämtade vi upp Tezz och sedan kom Johnny, en annan kille som jag inte kommer ihåg vad han hette, Johan, Therese, hans två bröder, Linda och Tobbe, plus en massa tjejet (en granne hade tjejfest) och dom förflyttade sig hit.
 Det blev Bränna och Oliver´s när vi väl hade tagit oss ut på byn och sedan blev det korvmacka och coca cola.

Lilla Lok är sjuk idag. Vi började märka igår att han hade smärtor i det bakre partiet, jag trodde det var analsäcksinflammation då man hört mycket om detta vilket inte heller verkar vara ovanligt alls. Jag ringde idag och konsulterade en jourhavande veterinär och han trodde att det hela rörde sig om "vattensvans" en slags förlamning som smärtar otroligt men går över av sig själv efter någon dag. Han skulle ha en halv magnecyl, vila och värme. Så idag har han till och med fått ligga i soffan. Där bäddade jag ner honom med min bästa filt och stoppade om honom ordentligt. Lillen måste ju få ha det bra när han är sjuk.
Vattensvans kan hunden få om den blivit kall. Jag badade honom i fredgas och han var väl inte helt snustorr när det var dags för kvällskiss. Detta är ju otroligt dumt och kan vara direkt livsfarligt så där får man tänka sig lite för i framtiden.

Nä nu ska jag lägga mig på soffan och vänta ut huvudvärken men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer
Postat av: jessica

Tjo!

Gick in på Mio's hemsida och hittade den. Sjuuukt fin, men är 6500:- för fattig för att köpa den :(

Du känner inte för att köpa en "grattis till bebisen" present sådär lite innan bebban kommer? ;) hahah

2009-02-22 @ 18:03:56
URL: http://jessicabvall.blogg.se/
Postat av: jessica

Du har fått en award av mig:)

Kika in på min blogg.



See you

2009-02-23 @ 11:19:04
URL: http://jessicabvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0