Japan vs Europa

Acérrima proximorum ódia
De närmastes hat är bittrast (Ticitus)

Ja må hon leva, ja må hon leva... Vi har just vart hos Pernilla och fått tårta och en massa annat gott fika, lite tjuvstart. Hennes födelsedag är i morgon. Congratulations girl!

Vi har även hunnit vara till Ängesbyn och lämna av Lok, och där hade vi turen att komma mitt i frukosten, vi fick oss en riktigt högtidlig frukost, inte alls likt det vi brukar slänga fram de få gånger vi ska förtära något innan lunch.
Pappas tur har inte varit med honom i veckan heller. Sedan han köpte sin bil så har han bara rännt ut och in på verkstaden. Och faktiskt rätt ofta med samma fel. Motorvärmaren har gått sönder två gånger sedan förra vintern och de som förstår sig på menar som på att det inte är något som i regel alls går sönder på en bil, och det är bara ett av alla problem.
Han hade hur som haver bestämt sig för att om den krånglar mer innan servicen så ska den bort. Han fick lösa ut den för dryga 5000:- förra veckan och nu havererade den igen. Så nu ska den bort fortare än kvickt. Låter som att det är stora förändringar på gång. Han har hållt sig till audi i över 25 år men nu verkar märket ha förargat honom för gott.
Han hade hört sig för om vad han skulle satsa på för märke för att undvika krångel i största möjliga utsträckning och en fackman hade uttalat sig om att han borde satsa på en japansk bil. Han menade på att japanerna gör bilarna klara innan de börjar sälja dom, medan de europeiska märkena låter kunden utvecka bilen själv.

Jag fick frågan vad kamomillte egentligen gör för kroppen. Det är muskelavslappnande, kramplösande, lugnande och allmänt välgörande. Örten har använts i Sverige sedan långt tillbaka. Den är även antiinflammatorisk och passar utmäkt som ansiktsvatten. 

                                               kamom

Nu kommer Janson snart och hämtar upp Mats, dom skulle visst ut till Holmfors en sväng innan badet. Jag ska skjutsa grannen till badet när det är dags för det och sedan tror jag det blir en film innan jag ska göra mig redo. Panelen kl:19.00 Längtar som ett tok, börjar rinna snålvatten bara jag tänker på det. Sedan blir det fetparty i Holmfors. Om nu grabbarna håller sig vid medvetande. Kan bli kritiskt efter en 200g pepparstek.

Hojja, jag ringde Fia nyss, hon hade åkt på vinterkräksjukan och lät inte pigg alls. Jag fick avsluta samtalet illa kvickt innan jag blev smittad! J*vla Fia nu kommer jag att vara psykiskt magsjuk flera dagar. Finns inget jag avskyr mer än magsjuka. Bara jag hör talas om det eller läser om det så får jag symtom. 

Jajja nu ska jag gå och se om min rockstar till man kan sänka ljudet på guitar hero innan tavlorna börjar lossna från sina fästen. men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort. 

Over and out





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0