Bluffmakare

Laudant illa, sed ista legunt.
Man prisar vissa skrifter, men läser andra. (Martialis)

Innan vi höll på somna igår alltså, det var längesedan vi hade en sån här uppesittarnatt. Inte sedan Toby flyttade till Skåne och efter att han flyttat hem igen har det bara inte blivit av. Men nu var det dags och trötta var vi. Tillslut satt vi bara och fånskrattade. Vi han plöja igenom all Världens ämnen. Drogmissbruk, administrativt arbete, högstadiebetyg, panikångest, blondinbella och en rad andra upplevelser. Toby ansåg också att en skönhetssalgon här i norr måste vara ena riktiga bluffmakare. Bluffmakare! det ordet har nog inte använts sedan mormor var liten. Jag höll aldrig på sluta skratta.

Idag blir det som sagt middag hos mamma, få se om Mats kommer hem idag eller om Pajala håller kvar honom till morgondagen. I helgen fyller Pernilla år, så på lördag blir det tårta på Sveafältet och innan det hade vi tänkt oss ut i naturen och grilla lite korv.
Sedan ska Lok levereras hos pappa och så hem och göra sig redo inför kvällen. Grabbarna ska ju på relaxen och sedan möts vi upp på Panelen. Gud vad gott det ska bli. Det är verkligen min favoritresturang i hela vida Världen och jag rekomenderar verkligen alla som inte har provat att skynda sig dit på momangen. Det går inte ens att förklara hur underbar mat dom har. En stark andra plats får Church street saloon. En resturang som vi flitigt brukade besöka då vi var i Övik men dom stängde tyvärr. Har dock hört att det ska vara en kedja, så lyllos alla som fortfarande har möjligheten.

Idag blev jag väckt av revisorn. "Men Emma, ligger du och sover? Väckte jag dig?" Neeeeeeej för tusan, jag var vaken. "Haahaaahaaa, f*n va du ljuger Emma, jag hör ju att du är nyvaken" Nu ska vi inte vara sån, gosse! *tusan*

Jajja nu ska vi kolla en film och söka mat, jag är döhungrig och sedan ska jag väl köra hem Toby och fortsätta till mamma men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

Over and out
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0