Kung för en dag

Paribus facillime congregatur
Lika barn leker bäst

- Toby, go fix your hair. You look like a damn kakadua!

Buuurp, har ätit lite väl mycket i förhållande till min kroppsvikt. Jag och Toby är mitt uppe i våran nostalgikväll, och den innehåller mycket tvivelaktigt tilltugg.
Vi åkte till kioskpiraten för att hyra film. Men vi vart så till oss av allt godis. Vi packade på oss två stora påsar godis, en chipspåse, ben&jerrysglass och en stor cola, det slutade naturligtvis med att vi glömde filmen. Vi fick vända tillbaka och göra ett nytt försök, nu med skygglapparna på. Denna gång gick vi med bestämda kliv direkt till filmhyllan och lyckades få vårat egentliga ärende uträttat utan att investera i fler saker som hämmar vår viktnedgång.

Idag har det faktiskt varit rätt fullt upp. Jag har jagad revisorn runt hela Norrbotten. Det började med att jag åkte in till Bodenkontoret där jag blivit informerad om att hon skulle vara idag men så var inte fallet, träffade dock Linda Berg. Det var ett tag sedanså det var kul, hade totalt glömt bort att hon jobbar där. Men tillbaka till ämnet, jag fick fortsätta mitt sökande på vackrarae breddgrader. På Luleåkontoret var hon på plats och jag fick lämna in bokslutet en gång för alla, nu ska väl detta vara ur världen för det här året. *In my dreams*

Mats lämnade mig i sticket idag och åkte till Pajala. Toby babysitting mig till i morgon då ska han återlämnas till norra Sunderbyn. Sedan hade jag tänkt bjuda in mig själv på middag hos lilla mammsen. Elräkningen kom den här månaden och den var inte gratis precis, hela min värld rasade omkring mig, var bara att lägga alla shoppingplaner på is. Nu blir det att vända på varenda krona. Mamma har sagt att hon ska komma hit och göra en budget åt oss men jag gillar inte riktigt idén att lägga in mer pengar än man måste på detta j*vla huskonto, då får man ju aldrig vara kung för en dag de månader man blir skonad från elräkningar och annat tjafs. Dagens tips! Ska ni hyra lägenhet, välj en där värme och vatten ingår i hyran. Man kan få sig en hel del otrevliga överaskningar. Speciellt nu här under vinterhalvåret.

Jag sitter nu och surplar på min första kopp kamomillte. Det ska tydligen vara bra för kropp och själ. Återkommer med rapport om eventuella effekter och biverkningar. Nu ska vi börja med kvällens andra film men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0