A bad breath kiss to my pillowpet

Varium et mutabile semper femina
Kvinnan är alltid ett ombytligt och växlande väsen (Vergilius) 

Mumbling goodmorning and raising my head
A bad breath kiss to my pillowpet........
D.A.D.

Andra dagen som jag stiger upp medan dagen fortfarande kan kallas morgon. Jag börjar se ett mönster.
Idag var det plikten som kallade. Jag var tvungen att fixa en del grejer på banken och sedan så hade jag ju hunnit piggna till, vilket förstörde tjusningen med att få krypa ner under täcket igen. Men jag hade ju som beslutat mig för att inte åka in till jobbet idag och det skapar ju frågetecken! Vad ska jag hitta på idag nu då? Det blir många timmar att fylla ut nu. Hade jag traditionsenligt sovit till resten av Sverige har eftermiddagsfika så hade det krävts a hell lot mindre tankeverksamhet för att roa mig till det var dags för Tvn att börja sända alla livsnödvändiga serier. Man ställs då ständigt inför nya utmaningar. Det kommer bli ett långt liv, det känner jag på mig.

Pappa har köpt en ny fotölj, alla som känner honom mer än till namn vet att han är lite av ett proffs på att ta sönder saker och även sig själv då och då. Han har kort och gott väldigt sällan turen på sin sida. Den gamla fotöljen strök alltså med här en kall vintereftermiddag (i stor sog och saknad) Pappa som inte delar shoppingintresset med sin dotter hade gruvat sig inför en dag på stan för att leta sig en ny fotölj men han lyckades visst övertala sig själv till slut och hade valt sig en fin stol med gungfunktion. Han åkte nöjt hem och väntade på sin fotölj som han hade blivit lovat att få hemkörd om 2-3 veckor. veckorna gick men ingen fotölj. När dagarna hade gått över pappas irritationsgräns så skrapade han av audin och åkte in till möbelaffären. Han mascherade in i butiken och fram till kassan. "Jag har beställt en fotölj här och den skulle komma om två veckor! Nu har det gått över fem veckor och då kallas dom för månader!" Lite nöjdare men utan fotölj åkte han hem igen. och strax där efter så anlände den till Ängesbyn, vi får önska den större lycka i livet än sin företrädare.

Nä, nu ska jag klä på mig och gå en långpromenad med Lok, sedan blir det nog skumbad och vidare ut på stan, men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0