Avis på hunden

Locus enim est principum generationis rerum.
Ty platsen är alltings början.

Så nu är Michael Jackson alltså borta. Även om jag aldrig riktigt har varit något Michael Jackson fan så skakar det här även om min värld en smula. Han är helt enkelt, eller var ska man väl säga en stor del av världen. I alla fall av kändisvärlden. Han var så stor att det inte fanns en människa på jorden som inte visste vem han var och kunde nämna och nynna på åtminstone ett par av hans låtar. För mig har "Heal the world" kommit att betyda allra mest. Den är helt underbar tycker jag. Kanske är det av nostalgi men så fort jag hör denna låten så blir jag alldeles varm och lycklig och kan klara av vad som helst. Jag vet inte vad mer jag ska säga än, R.I.P Michael Jackson.
michael_jackson.jpg

Nu sitter jag på kontoret och svettas. Man har klagat på heltid på den ute blivna sommaren och när den väl kommer så undrar jag om inte detta var ännu värre. I alla fall när om man måste jobba. Det är nu tropisk värme högst uppe i detta avlånga land. Kanske även i de södra delarna men det hör väl inte till ovanligheterna på samma sätt. Men nu är det ju helg så nu ska bikinin på och så ska jag inta ryggläge på altanen och ligga där med min coke fram till söndag kväll. Lok är med pappa i Inga-lills stuga i Harads och dom hade vart på en ö och badat hela dagen igår. Nog är det väl ändå hemskt att man ska behöva vara avundsjuk på sin egen hund och vad han får hitta på.

Nä, nu ska jag ta tag i arbetet men men ta re lugnt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0